logo-kol-ha

קנאביס רפואי לטיפול בסרטן השד בעזרת שמן סיבידי

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

סרטן השד נחשב לאחד המחלות הכי שכיחות בעולם המערבי. מדי שנה בישראל מאובחנות למעלה מ- 5,000 נשים. בדומה למחלות רבות אחרות, גילוי מוקדם מסייע למנוע את קצב ההתפתחות ולהתאים טיפול ראוי. מחקרים רבים מראים כי קנאביס רפואי מסייע למנוע את ההתפשטות של התאים הסרטניים ובמקרים מסויימים אפילו מחסל אותם באופן מלא. במאמר הבא נציג בפניכם מהו סרטן השד, מהו שם סיבידי ואיך עושים בו שימוש.

 

מהו סרטן השד?

סרטן השד הוא גידול אשר נוצר במצב בו אחד התאים ברקמות פשוט מגביר את תהליך החלוקה התקין שלו. התאים מתחלקים שוב ושוב ועלולים במקרים מסוימים להתפשט לאזורים אחרים בגוף ולגרום לפגיעה גם בהם. מדובר למעשה בגידול ממאיר ברקמות של השדיים וכאשר אחד התאים ברקמות ממשיך להתחלק עוד ועוד, הוא מייצר תאים סרטניים במקומות אחרים בגוף ואז נוצר ריכוז של תאים סרטניים. הריכוז הזה הורס רקמות בריאות ועלול לשלוח גרורות לאזורים אחרים.  כאמור, נמצא ששמן סיבידי מסייע במניעת התפשטות התאים הללו. את השמן ניתן לצרוך באמצעות וייפ, באמצעות טיפול או להמירו בתפרחת אותו שמים במכשיר המכונה וופורייזר.

 

מה זה בעצם קנאביס רפואי ואיך הוא יכול לעזור?

סיבידי הוא בעצם אחד משני רכיבים פעילים חשובים שקיימים בתוך צמח הקנאביס. בשונה מהרכיב השני שנקרא טיאיץ סי, הוא לא גורם לתחושת ה“היי“. ככל שהזמן עובר, נעשים עוד ועוד מחקרים על הרכיב הפלאי הזה ונמצא כי הוא מסייע לטפל ואף למנוע הידרדרות של מגוון מחלות ובעיות רפואיות מסוגים שונים. אפילו ארגון הבריאות העולמי קבע כי הרכיב אינו מוגדר כסם והוא פשוט יעיל בעצירת קצב התפשטות המחלה.

 

מחקרים מראים כי…

בשנת 2017 פרסמו מחקר חשוב שביצע המכון האמריקאי לחקר מחלת הסרטן בארצות הברית. המחקר הראה כי רכיב הקנאביס רפואי מומלץ לטיפול ומניעת התפשטות סרטן השד. המחקר זיהה כי קיים קשר ישיר בין צריכה של סיבידי לבין ההשפעה שעוברים התאים שלאט לאט עוברים תהליך המתה. סיבידי מסייע למנוע נזקים שנגרמים לתאים כתוצאה מקיומו של הגידול ולכן הוא יעיל לטיפול גם בשלבים המוקדמים של המחלה, וגם בשלבים היותר מתקדמים שלה.

מהם היתרונות של טיפול בסרטן השד באמצעות סיבידי?

הטיפול בסרטן השד מסייע למנוע היווצרות של תסמינים ותופעות לוואי גופניים ונפשיים גם יחד. כלומר השימוש בשמן לא גורם לערפול חושים או מונע מהמטופלים לבצע את הפעולות היומיומיות שהם רגילים לעשות. אם משווים את הטיפול הקונבנציונלי בסרטן לשמן הסיבידי מגלים כי הוא גורם למגוון של בעיות ותסמינים כמו למשל כאבים חזקים, בחילות עזות, סחרחורות וכאבי ראש, הקאות, הפרעות במהלך שינה תקינה, דיכאון, חרדה, חולשה וחוסר אנרגיה ועוד.

 

חשוב לציין כי הנושא עדיין נמצא בשלבי מחקר מתקדמים ועדיין לא רואים בעולם הרפואה את היכולת של הרכיב לחסל את המחלה במלואה באופן בלעדי, לכן עושים שימוש גם בטיפולים אחרים. ההמלצה היא לעשות שימוש בשמן כטיפול משלים ולא כטיפול בודד.

 

האם יש טיפולים נוספים המסייעים לתמוך בגוף בזמן מחלת הסרטן?

בהחלט. תחום הרפואה המשלימה והטבעית הולך ותופס תאוצה גם בהיבט של טיפול בסוגיה השונים של מחלת הסרטן. בתקופה זו הגוף נמצא תחת לחץ וסטרס מוגבר, לכן יש טיפולים כמו דיקור למשל או לקיחת צמחי מרפא המסייעים להרגיע את הגוף ולאזן אותו הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. עוד דבר שנפגע בתקופת המחלה שלפעמים נמשכת זמן רב היא המערכת החיסונית שזקוקה לחיזוק והתייחסות גם כן.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך