logo-kol-ha

נשים בעולם הבנייה

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תעשיית הבנייה תומכת בהשגת תוצאות משביעות רצון בשנים האחרונות, עם ביצוע פרויקטים על ידי נשים בעולם הבנייה. גורמי שוק חיצוניים ודינמיקה מורכבת בתעשייה מעצימים את השינויים, ובמהלך העשור הבא, טכנולוגיות חדשות ודיגיטציה מוגברת של מוצרים צפויים להשפיע באופן משמעותי על פרויקטים של בנייה, ולשנות את התעשייה. אם עד לפני מספר שנים ראינו שינויים בהיבט המגדרי בתחומים אחרים שאינם קשורים דווקא לבנייה ושיפוצים כמו הייטק, רפואה, ספורט, עריכת דין וכדומה, היום עוד ועוד נשים בוחרות דווקא בתחום זה ממגוון של סיבות.

השפעות נשים בעולם הבנייה על שרשרת הערך

במילים אחרות, הדינמיקה בתעשייה עתידה לעבור מתהליך בנייה מקוטע לתהליך סטנדרטי, מאוחד ומשולב יותר. בניית קירות מסך אלומיניום מגדילה באופן משמעותי את הרווחיות של פרויקטים, כדוגמה לאופן שבו ניתן לערבב מחדש את הערך הכולל של התעשיה, חלוקת החומרים והלוגיסטיקה.

נשים ברחבי שרשרת הערך בפרויקטים של בנייה מפתחות אסטרטגיות להתמודדות עם אתגרי הפרויקטים, כולל:

  • מימון ופיתוח;
  • אספקת חומרים, רכיבים ומכונות;
  • בנייה מחוץ לאתר;
  • ובנייה והרכבה במקום.

היבטים אלו נכונים במיוחד בכל הנוגע להפצת חומרים ולוגיסטיקה, הנדסה ותכנון, וקבלנות כללית. כל אנשי המקצוע טוענים שנשים בעולם הבנייה מתמודדות היטב עם פרויקטים של בנייה, ממש כמו גברים, אם לא טוב יותר.

מבט מקרוב על תרומת נשים לפרויקטים לבנייה

נשים בעולם הבנייה רוכשות חומרים, רכיבים וציוד בסיסי לפרויקטים לבנייה, ומתאימות את הפרויקטים לדרישות הלקוחות, תוך שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע רלוונטיים בתחום.

נשים אחראיות היום על פרויקטים רבים לבנייה, והנתונים האלו אינם מפתיעים, שכן הן מחברות בין ספקים לאתרי פרויקטים וקבלני משנה, מחזיקות במלאי של מערך מורכב של רכיבים וחומרים, מטפלות בלוגיסטיקה וגם מנהלות את ההיבטים הכלכליים של פרויקטים לבנייה.

נשים בפרויקטים לבנייה חדשה

נשים בעולם הבנייה תורמות ערך חשוב לפרויקטים לבנייה, כולל שיפוץ מבנים וניהול וביצוע של פרויקטים לבנייה חדשה. נשים אחראיות על סטנדרטיזציה וייצור גדולים, כמו תכנון מקיף עם מודלים של מידע בניין, להעברת החלטות במעלה הזרם לקונים מתוחכמים, והפחתת היקף החומרים הדרושים.

באמצעות מערכות ממוחשבות לניהול מבנים, נשים מכננות וצופות את צרכי התיקון והתחזוקה, ובכך מייעלות את ביצוע הפרויקטים, באמצעות הקפדה על לוגיסטיקה מדויקת ומתוזמנת היטב.

תכנון מקוון מורחב לחומרים ורכישה ישירה מספקים מגבירים את שקיפות המחירים ומשדרגים את הביצועים, מה שגורם להתמודדות איתנה עם המתחרים, ובמקביל גם להגדלת שיפור ההתנהלות באתרי הבנייה.

בנייה חדשה מבוססת על העברת רכש החומרים והציוד הדרושים לפרויקטים לבנייה, ישירות למפעלים, עם אופקי תכנון צפויים וצמצום הצורך ברכישה מרשתות חנויות.

הערך המוסף של נשים בעולם הבנייה

הערך המוסף של נשים בעולם הבנייה מתבטא בהגדלת הרווחיות של פרויקטים לבנייה, שעתיד לעלות באופן משמעותי בשנים הקרובות, עם יכולת נשים להתמודד עם אתגרים מורכבים כמו אלו שניצבים בפני קבלנים, מעצבים, ואנשי מקצוע בתחום, עם תרומה בולטת להתנהלות יעילה של הפרויקטים.

האמת היא שניתן לראות מגמה פוחתת של ניהול פרויקטים של בנייה על ידי גברים, ויותר פרויקטים שמנוהלים על ידי נשים, כך שהפרויקטים עתידים להפסיק להתקיים בצורתם הנוכחית בתוך עשר שנים.

באילו מקומות נשים משתלבות?

למעשה, ניתן לראות איך נשים משתלבות במגוון של תפקידים בתחום הבנייה החל מיזמות, דרך תפקידים ניהוליים, פרויקטריות של מיזמי נדל”ן ועד נשים שעובדות בגובה. ניתן לראות איך ככל שהזמן עובר, נפתחים בפני המגדר הנשי עוד ועוד הזדמנויות ואפשרויות תעסוקה שונות.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך