logo-kol-ha

להדביר או להרחיק? זו השאלה שצריך לשאול במקרה של מזיקים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

רובנו סובלים בשלב כזה או אחר מסוגים שונים של מזיקים המגיעים לביתנו מכל מיני סיבות. יש דירות שהן מקור משיכה מצוין למכרסמים כמו עכברים וחולדות, יש בתים צמודי קרקע עם חצר שסובלים מיתושים וזבובים ללא הפסקה בעונת הקיץ, יש כאלה שנמלים זו הבעיה הגדולה ביותר שלהם. אחת השאלות שעולות פעם אחר פעם, בהיותנו מחפשים אחר חברת הדברה מקצועית שתסייע לנו בפתרון הבעיה אחת ולתמיד, או לפחות לשנה הקרובה היא איזה סוג הדברה לבחור והאם כדאי להדביר או להרחיק.

מה ההבדל?

יש הבדל מהותי בין השניים. אם בוחרים למשל בתהליך של הרחקה יונים, המטרה תהיה לבחור בפתרון ההרחקה המתאים ביותר כדי שהיונים יעברו למקום אחר ולא יחזרו. פתרונות להדברת יונים נחשבים לאכזריים מאוד ואינם חוקיים במרבית המקרים. כמובן, שכל מקרה נבחן לגופו ולא כל פתרון הרחקה מתאים לכל סוגי המזיקים, שכן לא תמיד זה יעיל. למשל, שמדובר בג‘וקים, נמלים, עכבישים ועכברים, ברוב המקרים גם המדביר וגם הלקוח יבחרו בפתרון ההדברה המתאים.

איך מתבצעת הדברה יעילה בשלבים?

  1. בחרו חברת הדברה מקצועית – בראש ובראשונה, עוד לפני שבוחרים את שיטת ההדברה ומבינים האם במקרה שלכם יש צורך בהרחקה או הדברה, חשוב לבחור חברת הדברה מקצועית. זה בדיוק הזמן לדבר עם אנשים שאתם מכירים, לחקור ולגלוש דרך רשת האינטרנט, לחפש המלצות ולבחור חברה או מדביר מקצועי שיתנו לכם מענה מלא ופתרון לבעיה. כדאי לקחת בחשבון זמינות של חברת ההדברה, אחזקה ברישיון מדביר, אחריות על ההדברה עצמה, סוג ההדברה אותה אתם מעוניינים לבצע, מחיר הוגן והנחיות.
  2. תאמו זמן מתאים – כמובן שברוב המקרים, כאשר אנחנו צריכים מדביר מקצועי, זה יהיה עניין של כאן ועכשיו. נהיה מוכנים לחכות מקסימום יום או יומיים במקרה של נמלים או כמה ג‘וקים שנגלו לעיניים ויש אנשים שגם שעתיים בשבילם זה הרבה יותר מדי זמן במקרה של עכבר או חולדה. לכן, חשוב לתאם זמן שמתאים גם לכם וגם לחברת ההדברה ועדיף שזה יהיה כמה שיותר מהר.
  3. בדקו מול החברה מה בדיוק אתם צריכים לעשות לפני בזמן ואחרי ההדברה – כל הדברה שונה מהשניה בהיבט של כמות החומר הרעיל, סוג החומר, גיל האנשים שנמצאים בבית, חיות מחמד, ילדים וכדומה. לכן, עליכם לציין בפני הצוות את כל הפרטים הקשורים לבית שלכם ולשאול מה עליכם לעשות לפני שהמדביר מגיע. למשל, בהדברות שנעשות בסביבה חיצונית נגד מזיקים, צריך להקפיד שאין עצים זרוקים בחצר, שהעשבים עברו תהליך ניקוש, שהדשא מכוסח. לעומת זאת, הדברות בתוך הבית, פעמים רבות דורשות הימנעות משטיפת הרצפה למשך מספר ימים ויציאה מהבית. לרוב צריך גם לאוורר את הדירה או הבית כדי שהחומר הרעיל התנדף לאחר שהוא כבר השפיע.

האם יש דרך למנוע הדברה מלכתחילה?

בעיקרון כן. יש כל מיני פעולות שאנחנו יכולים לעשות ביום יום בכדי למנוע ממזיקים להגיע. לרוב זה עוזר או לפחות מפחית את הנזק, אבל יש מקרים שזה לא יספיק. ניקיון, סדר ואסתטיקה הם הדברים הכי חשובים בהיבט של מזיקים. בסופו של דבר, מזיקים מחפשים אוכל, מזון ובמקומות שבהם זה נגיש להם, לשם הם גם ילכו. לכן, חשוב להקפיד בכל ערב לזרוק את האשפה, גם אם היא נמצאת בפח סגור, זה מונע הגעה של מכרסמים. כדאי שלא להשאיר כלים מלוכלכים בתוך הכיור ולשמור על אחסון מיטבי של מוצרים יבשים.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך