logo-kol-ha

ירקות אורגניים לעומת מרוססים – יתרונות וחסרונות

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אחת השאלות שעולות בקרב הצרכנים היא האם באמת שווה וכדאי, בעיקר מבחינה בריאותית, לצרוך ירקות אורגניים. הרי למי שגר בדירה עם מרפסת קטנה או אפילו בית עם חצר, לא תמיד יש את האפשרות לגדל את הירקות בעצמו. במידה ומדובר באדניות, ההמלצה היא על גידול של תבלינים כמו נענע, עירית ובזילקום למשל. ירקות כמו פלפל, קישוא ועגבניות שרי ניתן לגדל רק בכלים של 10 ליטרים ומעלה. אחת הטענות לגבי ירקות אורגניים היא שהם מעלים עובש משום שהם לא מרוססים. אז זה לא נכון. עובש יכול להופיע בכל סוגי הירקות כאשר הם נמצאים זמן רב בחוץ או במקרר, אחרי שהם כבר קטופים. אמנם הם לא עוברים תהליך של ריסוס אבל הם חסינים יותר בהשוואה לירקות רגילים.

בוחרים לצרוך אורגני? שימו לב ממי אתם מזמינים

תחום הירקות והפירות האורגניים מפוקח בישראל ויש עליו רגולציה חמורה. למרות זאת, עדיין יש לא מעט מגדלים או ספקים שטוענים כי הסחורה שלהם אורגנית וזה לא באמת ככה. לכן, כאשר אתם מזמינים משלוח ירקות המבוסס על סחורה אורגנית, אתם צריכים לבדוק מהיכן הירקות והפירות מגיעים, מי מגדל אותם, מי האבא והאמא שלהם. חשוב להבין כי הפיקוח שנעשה על חנויות הוא ברובו בהתנדבות ולכן לא הרבה חנויות נמצאות תחת הליך של פיקוח. מי שמספק את התקן לגידולים אורגניים הוא ”טוב השדה“ של חברת אגריאור. כל מוכר שמציע ללקוחות שלו סחורה אורגנית, חייב לדעת מי גידל את הגידולים ולא רק מי משווק אותם.

מה בעצם מיוחד כל כך בירקות ופירות אורגניים?

גידולים אורגניים מקורם אך ורק ברכיבים ומקורות טבעיים. בדרך כלל נהוג לדשן את הגידולים הללו בקומפוסט שמגיע משאריות של צמחים וזבל שמגיע מרפתות, אלו עוברים תהליכי עיבוד ושטיפה. בדשן יש את כל מה שהגידולים צריכים והתהליך עובר בקרה קפדנית ונבדק לפני שעושים בו שימוש. בפועל בודקים גם האם יש מתכות רעילות. לעומת זאת, בגידולים שאינם אורגניים עושים שימוש בכל מיני חומרים אותם מניחים על כל חלקי הצמח  והם עוברים גם לתוך הפירות והירקות עצמם.

מגדלים גידולים אורגניים בבית? כך תיפטרו ממזיקים

במידה ובחרתם לגדל כל מיני גידולים במרפסת או אפילו בבית, חשוב להבין קודם כל נגד איזה מזיק אתם פועלים. יש המון סוגים של חומרים שניתן לעשות בהם שימוש והם מבוססים על תקנים של חקלאות אורגנית. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר של משרד החקלאות ולבדוק את הנושא.

היתרונות הקיימים באכילה של פירות וירקות אורגניים

  • גידולים אורגניים נחשבים בריאים יותר ומעניקים לגוף מגוון רחב של נוגדי חמצון המסייעים למנוע תהליכים חמצוניים בגוף כתוצאה מתנועה חופשית של רדיקלים חופשיים ותורמים לתיקון הנזקים.
  • ירקות ופירות אורגניים אינם מכילים רעלים ויש בהם יותר ויטמינים ומינרלים בהשוואה לפירות וירקות, שעברו תהליכי ריסוס.
  • צריכה על בסיס קבוע של פירות וירקות אורגניים הוכחה במחקרים כתורמת למניעת היווצרות מחלות מסוגים שונים.
  • אמנם פירות וירקות אורגניים במראה שלהם נראים פחות אסתטטיים ו“סקסיים“, אבל וזה אבל גדול הם טעימים יותר, עסיסיים יותר וכבר אמרנו, בריאים יותר בהשוואה לגידולים מרוססים.

החיסרון היחיד של פירות וירקות אורגניים נעוץ במחיר. אז כן, זה נכון, אם מסתכלים על המחיר לקילוגרם, יש הבדל של כמה אחוזים, אך אם לוקחים בחשבון את הבריאות שלנו, אין ספק כי לטווח הרחוק זה משתלם.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך