logo-kol-ha

העבודה הקשה של אבטחת מידע ברשת האינטרנט

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

מה הסכנה שמאחורי אבטחת המידע

כאשר מדברים על מידע או נתונים אפשר להתייחס למגוון רחב של אפשרויות, כולן אפשרויות של מידע חסוי או אישי המגיע מצידם של הגולשים. כאשר הם מקלידים ביטוי או שאלה במנוע החיפוש או כאשר הם מזינים את הפרטים האישיים שלהם באתר הזמנות מקוון – הם מצפים שהפרטים האלה לא יהיו בשימוש של שום גורם, למעט לאותו צורך ספציפי אשר לשמו הם מלכתחילה הזינו את הפרטים. גורמים עוינים קיימים בכל רחבי העולם והם מחכים או מחפשים כל פרצה קטנה שתאפשר להם לפרוץ אל תוך מאגר נתונים זה או אחר ובכך לאיים על שלומו של אותו ארגון שהנתונים נאספים עבורו. מומחי סייבר אבטחת מידע כמו אורי אלטר יכולים להעיד שמדי יום מתבצעות פריצות שונות למאגרי מידע אך מכיוון שיהיה מדובר בגופים קטנים שנחשבים לפחות משמעותיים – לא רואים או מתוודעים לתקיפות אלה דרך אמצעי התקשורת.

החשש הגדול מפני מתקפת סייבר

כל גוף שיש לו גישה למידע אישי ופרטי של משתמשים חייב לחשוש מפריצה לצורך גניבת אותם הפרטים. יש סכנה אמיתית לכאוס במקרה ופריצה כזאת תתרחש, שכן מכיוון שהרבה מאד כיום תלוי ברשת האינטרנט ומתבצע בעזרתה ודרכה – אנשים סומכים על מפתחי האתרים ועל הגופים הרשמיים ולוקחים כמובנת מאליה את ההגנה על המידע שלהם. אין שום גוף, קטן כגדול, שיכול להרשות לעצמו פריצה למאגרי הנתונים ולכן במקרים רבים התשלום וההשקעה באנשי מקצוע שמתמחים באבטחת מידע יכול להגיע לסכומי כסף גבוהים מאד, שאותו ארגון או גוף ישלם ולא יחפש קיצורי דרך. תשלומי הביטוח, הפיצויים או אפילו פשיטת הרגל שעלולים להגיע בעקבות פריצה למאגר המידע הם סכנות ואיומים של ממש.

רשת האינטרנט והחשש מזליגת מידע

מכיוון שהרשת מבוססת על עולם וירטואלי ודיגיטלי, חשוב מאד לעשות את כל המאמצים על מנת לשמור על הנתונים והמידע האישי של המשתמשים. גם הם רוצים לדעת שכל ארגון עושה את כל מה שהוא יכול כדי לשמור עליהם ועל המידע האישי שלהם. במידה וחלילה נתונים אישיים יגיעו לידיים הלא נכונות עלולות להגיע לאותם המשתמשים דרישות תשלום לא סבירות בתמורה למחיקת המידע או שהמידע הרגיש עלול להתפרסם בפורטלים או אתרי אינטרנט וכך יהפוך לחשוף לעיני הציבור. במידה ומדובר במידע אישי שייתכן ויישמר בסוד – הרי שמדובר בסכנה גדולה שצריך להתייחס אליה ולתת לה את המענה ההולם. גם גולשי האינטרנט צריכים להשתדל להכיר את הסימנים החיצוניים של אתרים מאובטחים על מנת לדעת על מי אפשר לסמוך.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך