logo-kol-ha

באילו מצבים שווה לבחור טיפול אלטרנטיבי לילדים ?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

ממש כמו שאנחנו המבוגרים סובלים מבעיות, תסמינים ולעתים גם מחלות, גם הילדים שלנו לא פעם מפתחים תופעות רפואיות כאלה ואחרות, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הרגשי נפשי. יחד עם זאת, לא תמיד נרצה לפנות לפתרונות המגיעים מהרפואה הקונבנציונלית, כל הורה והסיבות שלו. אז מתי בכל זאת אפשר לפנות לטיפולים אחרים, משלימים כמו למשל טיפול אלטרנטיבי לילדים? על כך ועוד במאמר הבא.

מה ההגדרה של טיפול אלטרנטיבי?

טיפול אלטרנטיבי זכה לכינויים רבים בשנים האחרונות כמו רפואה משלימה, טיפול הוליסטי ועוד. בעיקרון, הטיפול הוא טיפול משלים לרפואה הרגילה והוא יכול להשלים טיפול אחר או להחליף אותו. כל סוגי הטיפולים הללו מבוססים על העובדה כי אורח החיים שלנו משפיע על הבריאות הגופנית והנפשית שלנו. אם נקפיד לשמור על אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה, חיים נטולי סטרס, נבצע פעילות גופנית ונעשה דברים שעושים לנו טוב, נוכל להחזיר את הגוף לאיזון. המורכבות עם ילדים היא בכך שלא תמיד הם יודעים איך לעשות את זה וכאן נכנסים לתמונה טיפולים כמו למשל פרחי באך, דיקור, טיפול באמצעות צמחי מרפא, טיפולי מגע ועוד.

מתי זה מומלץ?

  • כשבאמת מופיעה בעיה – אם הילד שלכם מבעיה פיזית או רגשית, ניתן לפנות לסוגים שונים של טיפולים מתחום הרפואה המשלימה. למשל, אם הילד סובל מקשיי הסתגלות, עם הביחון העצמי שלו נמוך, אם הוא חווה לחץ או סטרס מוגברים, אם הוא סובל מבעיות שינה, בעיות הקשורות לחוסר יכולת להתאפק בעת מתן שתן, בעיות בעור, חולשה של המערכת החיסונית – לכל הדברים הללו יש פתרונות מעולם הרפואה המשלימה.
  • שרוצים לחזק או למנוע- למשל, הורים רבים נותנים לילדיהם על בסיס יומי פורמולות צמחי מרפא במטרה לשמור על המערכת החיסונית שלהם חזקה. בנוסף, אם ילד סובל מחולשה מסוימת, יש כל מיני דברים שאפשר לעשות כדי לחזק אותו גם בפן הרגשי וגם בפן הפיזי.
  • בתור השלמה לטיפול מהרפואה הקונבנציונלית – במקרים של מחלות יותר קשות, בעיות כמו דלקות, חולשה שחוזרת על עצמה, ניתן בנוסף לטיפול הרגיל לשלב גם טיפול משלים ששוב בא לתמוך, לחזק, להחזיר את הגוף לאיזון מלא.  

איך בוחרים את הטיפול המתאים?

מכיון ויש סוגים שונים של טיפולים משלימים, חשוב לעשות בחירה נכונה ולהכיר את רוב הטיפולים. אחת הדרכים לבחור את הטיפול הנכון הוא לברר עם הורים לילדים שסובלים מאותה בעיה או בעיה הזהה לשלנו ולהבין מה בדיוק עזר להם. דרך נוספת היא כמובן להתייעץ עם מומחה לטיפולים ברפואה אלטרנטיבית שיסייע לנו בבחירה המתאימה ביותר עבור הילד שלנו. ניתן להשוות בין כמה סוגים של טיפולים ובין כמה מטפלים לפני שלוקחים החלטה.

מה היתרונות של שיטות טיפול אלו על פני טיפולים אחרים?

  1. ברוב המקרים הטיפולים הינם 100% טבעיים ואינם גורמים לתופעות לוואי או תסמינים בנוסף לבעיה עצמה, בשונה מתרופות למשל.
  2. הטיפולים מתאימים ברובם לרוב הגילאים, מגיל לידה ועד גילאים בוגרים כמו 18 או 20.
  3. הטיפולים גמישים וניתן לשנותם ולהתאימם לקצב ההחלמה או השינוי שהמטופל עובר בקלות. ניתן להגביר או להחליש עוצמות, להעלות או להוריד תדירויות.
  4. כל טיפול מביא איתו קשת רחבה של יתרונות ולאו דווקא יעיל לפתרון של בעיה אחת ספציפית. למשל, אם בוחרים בדיקור במטרה למנוע היווצרות של דלקות חוזרות באוזניים, הטיפול מסייע גם לחזק את המערכת החיסונית, מונע צינון, שפעת ומצבים רפואיים שונים.
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך