logo-kol-ha

נשירת שיער – למה זה קורה ואיך מטפלים בבעיה?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

השיער של כל אחת מאתנו חשוב לנו ממש כמו הטלפון שאנו לא עוזבות אף פעם, ולכן אין ספק כי כאשר מתגלות כמה שערות סוררות שנשרו מראשינו, אנו מיד נלחצות ותוהות האם מדובר על נשירת שיער? למה זה קורה דווקא לי ודווקא עכשיו? ואיך אפשר למנוע או לטפל בבעיית הנשירה? לפני שנרחיב על נושא מהותי זה, חשוב לציין כי לכולם נושרות שערות מהראש, ואפילו בכל יום! למעשה, נשירה של עד 100 שערות בכל יום נחשבת נורמלית ותקינה לחלוטין.

אז אם זה כך, איך אפשר לדעת האם באמת קיימת בעיה של נשירת שיער, או שמדובר על תהליך טבעי של הגוף? לפני שנענה על כך נציג כמה עובדות שכדאי לדעת בנושא נשירת שיער.

כמה עובדות על נשירת שיער

  • הרבה מאוד נשים לאחר לידה מדווחות על נשירת שיער בלתי נשלטת, שזהו למעשה עניין שכיח ותקין שאינו מצריך טיפול מיוחד, כיוון שזוהי תגובה טבעית של הגוף לשינויים ההורמונליים שמתחוללים בו.
  • למרות שרואים לא מעט גברים עם קרחת כבר בגיל צעיר, המת היא שגם נשים יכולות לסבול מבעיה של איבוד שיער כתוצאה מגנטיקה.
  • ברוב המקרים נשירת שיער מתרחשת כתוצאה ממחסור של וויטמינים ומינרלים בגוף, או לעיתים בגלל מחלה או לחץ נפשי שנמצאים בו.

כיצד תוכלי לאבחן האם את באמת סובלת מנשירת שיער?

כדי להבין האם השערות שנותרות במסרק מעמידות אותך בסטטוס של בעיית נשירת שיער, עלייך לעקוב אחר כמות השיער שנושר מראשך. אינך מוכרחה להתחיל לשמור ולספור את השערות שנפלו, אלא שימי לב האם בכל סירוק או חפיפת שיער את מגלה קבוצות גדולות של שיער שנותרות במסרק או ביד. במדיה וכן, זהו סימן מובהק לנשירת שיער מוגברת שאיננה תקינה.

מהם הגורמים לנשירת שיער?

הגורמים לבעיית נשירת שיער הם רבים ומגוונים, כאשר לרוב מדובר על שינויים שמתרחשים בגוף אם כתוצאה מהורמונים, גיל, שינוי קיצוני באורח החיים ובתזונה וכן גם כתוצאה מרקע גנטי. יש לזכור כי השיער בראש מחובר אל הקרקפת, לכן נשירת שיער מעידה בדרך כלל על בעיה שקיימת בקרקפת הזקוקה לתחזוקה ושמירה על היגיינה. לשם כך חשוב לחפוף את הראש בשמפו בתדירות גבוהה, וכך לנקות את הקרקפת משומן ולכלוך שנתפס בו במהלך היום ועשוי להכביד על השיער ולגרום לנשירה מוגברת.

דרכי טיפול בנשירת שיער

נשירת שיער צריכה להיות מאובחנת באופן מקצועי כדי להיות מוגדרת כבעיה של נשירת מוגברת, שהיא למעשה מעבר לרמה הנורמלית. במקרה של נשירת שיער כתוצאה משינויים הורמונליים, כמו אישה לאחר לידה, החדשות הטובות הן שהנשירה עתידה להיפסק מיד כאשר רמת ההורמונים תחזור לעצמה. מצד שני, נשירת שיער על רקע גנטי איננה מבשרת טובות, כיוון שמדובר על איבוד שיער לצמיתות שכנראה לא יחזור שוב.

במקרים כאלו ישנם כמה דרכי טיפול כמו טיפול תרופתי לחיזוק הקרקפת ועצירת הנשירה, טיפולי השתלת שיער בקפריסין שמפצים על אובדן השיער שנשר, או שפשוט גוזרים את השיער בתספורת קצרה ואופנתית ומאמצים מראה חדש ועדכני שיגרום לך להשלים עם בעיית נשירת השיער.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך