logo-kol-ha

סובלת מפיגמנטציה? בואי תגלי מהן דרכי הטיפול המומלצות

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

נמשים, שומות, צלקות אקנה, כתמי עור חומים, לא משנה מה מציק לך, תשמחי לדעת שניתן לפתור כתמים לא רצויים בעור באמצעות קרמים להבהרה או טיפולים אגרסיביים יותר.

אם כתמי העור עקב היפרפיגמנטציה מטרידים אותך, דבר אחד ברור: יש היום אפשרויות רבות יותר להעלמתם בדרכים לא מזיקות, יותר מאי פעם.

מה זה היפרפיגמנטציה?

היפרפיגמנטציה היא סוג של פיגמנטציה המאופיין בכתמי עור כהים מגוון העור הטבעי, בגלל ייצור מוגבר של פיגמנט המלנין החום. הגורמים השכיחים ביותר למצב זה הם:

  • חשיפה לקרני השמש הפוגעות בעור – פגיעה זו גורמת לתאי המלנוציטים להגביר את ייצור המלנין כדי להגן על העור מפני נזקי ה-UV. עודף מלנין זה מעניק את המראה השזוף. חשיפה תכופה לשמש עלולה לגרום להופעת כתמי שמש כהים.
  • דלקת ופוסט טראומה בעור – כמו למשל פצעי אקנה. הדלקת גורמת להגברת ייצור המלנין וכאשר הפצע מחלים הוא מותיר אחריו נקודה כהה.
  • מלזמה (Melasma) – נוצרת כנראה עקב חוסר איזון הורמונלי והיא נפוצה בקרב נשים בהריון. פיגמנטציה בשפם מאופיינת לרוב בהופעת כתמים חומים באזור השפם, לחיים, שפתיים ולפעמים גם באזורים אחרים בגוף.
  • מצבים רפואיים או טיפול תרופתי – עלולים להגביר את ייצור המלנין.

הדרכים המומלצות לטיפול

קרמים להבהרת כתמי העור החומים

קרם או ג׳ל שיעילים להבהרת כתמי העור הם אלה שמכילים הידרוקינון. רופא העור יכול לרשום לך קרם הבהרה שמכיל ריכוז גבוה יותר של הידרוקינון, מהמוצר ללא מרשם שתוכלי לרכוש בחנות.

הידרוקינון, בין אם לבדו ובין אם הוא משולב עם חומרי הבהרה אחרים, נחשב כ׳סטנדרט הזהב׳ להעלמת כתמים כהים, כי בו בזמן הוא גם מאט את ייצור פיגמנט המלנין. 

כיוון שטיפול בקרם עם ריכוז גבוה של הידרוקינון עלול לגרום לרגישות לשמש ולהלבנה של העור, חשוב שתהיי במעקב קבוע של רופא העור. 

שמירה על לחות העור כדי להגביר את תהליך מחזור התאים

מוצר יעיל להבהרת כתמים ללא מרשם אמור להכיל מרכיבים נוספים שיטפלו לא רק בבעיות הפיגמנטציה, אלא יציעו לעור גם חומרי לחות (כמו גליצרין או חומצה היאלורונית ואפילו רטינול), שמסוגלים להגביר את פעולת מחזור התאים.

העלמת פיגמנטציה באמצעות טיפולים אגרסיביים יותר

רופא העור עשוי להמליץ לך על דרכים אגרסיביות יותר לטיפול בכתמי הפיגמנטציה כמו:

אם מדובר בהיפרפיגמנטציה כתוצאה ממלזמה, לייזר ופילינג כימי אינם טיפולים מומלצים כי הם עלולים להחמיר את מצב ההיפרפיגמנטציה.

לבסוף, טיפ חשוב: עד כמה שזה מפתה לסחוט את החטטים העיקשים בפנים, הימנעי מכך. התעסקות בפצעון רק תגביר את הדלקת האחראית לשינוי צבע העור. ככל שתתעסקי יותר בפצעונים בפנים, כך הם ייראו גרועים יותר כשיחלימו. ככול שתטפלי בהיפרפיגמנטציה מוקדם יותר, כך יהיה קל יותר להעלים אותה, כי לאורך זמן, תאי הפיגמנט בכתמים הכהים יכולים לנוע לעומק העור.

 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך