logo-kol-ha

טיפול שיננית בהריון

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

ישנה אגדה שעוברת מדור לדור שמספרת שטיפול שיננית בזמן ההיריון עלול להוות סיכון לאם ולתינוק. למעשה ההיפך הוא הנכון, היגיינת השיניים טובה וחשובה לאורח חיים בריא בייחוד בזמן ההיריון. כדי להפריח את השמועות, פנינו לרופא שיניים מקצועי שיענה לנו על השאלות הנפוצות ביותר שאנו נתקלים בהן בנושא טיפולי שיניים בזמן ההיריון.

לא הרבה יודעים שהפה מהווה שער מרכזי לכלי הדם ולמערכת העיכול, וככזה בריאות הפה שלכם יכולה להוות אינדיקטור טוב לבריאותכם הכללית. ובכל זאת אנו מודעים לכך שנשים רבות מבולבלות וחוששות מטיפולי שיניים במהלך ההיריון. מתוך הבנה שאימהות רוצות את הטוב ביותר עבור התינוקות שלהן, ובתוך אינספור המיידעים בנושא הזה, רובם מטעים וקשה מאד להבין מהי האמת. אנחנו מקווים ששאילתות אלו יעשו לכן קצת סדר בראש ויעניקו לכן בטחון לקבל את הטיפול שאתן זקוקות לו. 

האם מותר לעשות טיפול שיננית בהריון?

במהלך ההיריון מתרחשים שינויים הורמונליים רבים שיכולים לגרום למחלות חניכיים ויובש בפה. מסיבות אלו אנחנו ממליצים להקפיד על צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי פעמיים ביום, ואף לבקר אצל השיננית לפחות פעם אחת במהלך כל ההיריון. זה אולי יכול נשמע הרבה אבל פעולות אלו יכולות למנוע פגיעה בשיניים ולהפחית את הסיכון לשחיקת חניכיים. כמו כן ההקאות הקשורות לבחילות הבוקר בתחילת ההיריון עלולות לגרום לשחיקה בחומצות השיניים ולעיתים נדירות הורמוני היריון גורמים לגידולים שפירים בפה, הם אינם מסוכנים אך יכולים להוות מטרד לא קטן. 

בנוסף שיני התינוק מתחילות להתפתח במהלך החודש השלישי עד השישי להיריון, לכן חשוב שנשים יעקבו גם אחרי הדיאטה שלהן כדי תמוך בשיניים בריאות בקרב התינוקות שלהן.   

טיפולי שיננית בשליש השני להיריון יכולים להוות סיכון לאם ולתינוק? 

טיפולי שיננית במהלך כל שליש הינם בטוחים, עם זאת השליש השני הוא הבטוח ביותר בו ניתן לטפל בשיניים. השליש השלישי בטוח אף הוא אך המטופלת עלולה להתקשות להחזיק מעמד לזמן ממושך. ברוב המקרים אין צורך לדחות את טיפולי השיניים הנפוצים עד לאחר ההיריון. למעשה יש מומחים הסבורים כי ייתכן וקיים קשר בין תוצאות היריון לקויות ומחלות חניכיים, כמו רעלת היריון ולידות מוקדמות.

אנשים מסוימים יעודדו נשים להמתין עם טיפולי השיניים עד לאחר השליש הראשון כדי להפחית את הסיכון להפלה. לדעתנו, טיפולי שיננית ושיניים בכלל אינם מגבירים את הסיכון להפלה.

באופן כללי איננו ממליצים להתעכב עם טיפולי השיניים, במידה ומדובר בטיפול שיניים גדול ומורכב ייתכן שכדאי יהיה לשקול לחכות עד לאחר הלידה. זאת המלצתינו לגבי מרבית הטיפולים הרפואיים המורכבים. במידה וטיפול מסוים דרוש לבריאותך האיתנה כמובן שיש לבצע את ההליך אם הוא אינו מהווה סיכון לאם ולתינוק.

לשאלות נוספות בתחום הנ"ל ונושאים נוספים אתן מוזמנות לפנות אלינו, צוות אתר קול האישה.

  • האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ואינו בגדר המלצה או עצה ממקצועית
פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך