logo-kol-ha

טכנאי גז – לגברים בלבד? האם אפשרי גם לנשים?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

לכל בית בישראל יש מערכת גז לטובת בישול. כולנו מכירים את תהליכי הבישול על הגז, גם אם מדובר בטיגון של חביתה, ולמעשה מדובר באמצעי בישול זול יחסית למכשור החשמלי למשל. הסיבה העיקרית שגז הבישול זול מאד באופן יחסי בישראל, וכנראה ימשיך להיות זול גם בעתיד היא שיש לנו הרבה ממנו.

מול חופי ישראל נתגלו בשנים האחרונות מרבצי גז טבעי בשווי של מאות מיליארדי דולרים, והשאיפה היא שחלק גדול מהגז הזה כנראה יגיע בסופו של דבר לשימוש שלנו, ובזול. עם זאת, כולנו מכירים בעובדה שגז הבישול יכול להיות מסוכן מאוד במידה והוא דולף בכמויות גדולות, ולכן עלינו להיות ערים לכל תקלה שעשויה להתעורר, ריח חשוד או כל ממצא אחר שיכול להצביע על בעיה. למעשה, גז הבישול כמעט ולא ניתן לזיהוי כיוון שהוא חסר צבע כמובן ובעיקר חסר ריח. על מנת לאפשר לנו, העושים שימוש בגז, לזהות תקלות ודליפות, עורבבו בתוכו חומרי ריח חזקים וחריפים שאי אפשר להתעלם מהם, מה שאנחנו מכירים כיום ״כריח של גז״.

טכנאי גז – מקצוע העתיד

יחד עם השימוש השוטף בגז בכל בית בישראל ברמה הכמעט יומית, עלה הצורך בטכנאים מוסמכים שיהיו אמונים על התחום. לטכנאי גז ישנם שני תפקידים עיקריים: להתקין אצלנו בבית את מערכת הכיריים ולחבר אותה בצורה בטיחותית ותקינה למערכת הגז, ולטפל בתקלות שעשויות להתעורר בעת השימוש השוטף.

בסופו של יום, העובדה כי הגז זול מאוד, יחד עם העובדה שהוא הרבה פחות מזהם מנפט ומפחם, מה ששומר על איכות הסביבה שלנו, הופכת אותו לחומר פופולרי מאוד לשימוש, וצפוי לו תפקיד הרבה יותר משמעותי במשק הישראלי. משמע, שידרשו הרבה יותר טכנאי גז פעילים בו זמנית, אשר צפויים לעסוק גם בהתקנה של כיריים, גם בתיקון דליפות והחלפת ראשי כיריים, ובעוד מגוון רחב של פעולות התקנה, תחזוקה ותיקונים הקשורים למוצרי הגז השונים.

טכנאי גז – לא לגברים בלבד

אז איך הופכים להיות טכנאי גז אתם שואלים? האם כל אחד יכול לעסוק בתחום? על פי החוק כל מתקין גז חייב לעבור קורס מקצועי ולקבל הסמכה על ידי משרד העבודה והכלכלה. כל מי שעוסק בתחום בפועל ובאופן מקצועי, עליו להחזיק ברישיון של משרד התשתיות הלאומיות ומנהל הגז והדלק. על פניו תיקון תקלות במערכת הגז והתקנות שונות הקשורות לכך, נראות מקצוע גברי לכל דבר ועניין. יחד עם זאת, המגמה של השנים האחרונות אינה יוצרת הבדלה בין המינים בתוך המקצועות, וכך אנחנו מוצאים נשים שעוסקות גם במקצועות הכי גבריים שיש כמו: טייס מטוסים מבצעי, לוחמה, מחשבים, טכנאות ועוד. אז במענה לשאלה האם המקצוע של טכנאי גז אפשרי גם לנשים, התשובה היא בהחלט כן, כל עוד הן עברו את ההכשרה המתאימה לעסוק במקצוע.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך