logo-kol-ha

4 דברים שצריכים להדליק לך נורות אזהרה לאחר לידה

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

ברוב המקרים, לידה מלווה בהתרגשות ובאושר והכול עובר על מקומו בשלום. עם זאת, חשוב לזכור כי אימהות חדשות נמצאות בסיכון למצבים בריאותיים שהשלכותיהם עשויות להיות חמורות. לכן, חשוב שנשמור על ערנות לאחר הלידה ונעקוב אחר שינויים המתחוללים. אלו כמה מצבים בריאותיים חמורים הדורשים פנייה לגורם מקצועי בתחום הבריאות בהקדם והסימנים המקדימים להם.

זיהומים שונים

  • במידה והינך סובלת לאחר הלידה מחום גבוה, הדבר עשוי להיות עקב ניסיונו של הגוף להיאבק בזיהומים שונים. הזיהומים עשויים להתרחש כתוצאה מחתכים במהלך ניתוח קיסרי או מחתך יזום או קריעה עצמאית בחיץ הנקבים במהלך הלידה.
  • זיהומים עשויים להתרחש גם במערכת השתן. לכן, גם צריבה או כאב בעת מתן שתן הם סימן אזהרה משמעותי.
  • בנוסף, גם רגישות, כאב והופעת סימנים אדומים על השד עשויים להצביע על דלקת. סתימה בבלוטות החלב עקב גודש יתר של חלב אם, עשויה לגרום לכך.

דיכאון אחרי לידה

לעתים עשויים השינויים ההורמונליים הקיצוניים לאחר הלידה לגרום לדיכאון ולחרדות, לקשיים בהתמודדות עם התינוק החדש ולתנודות מצב רוח קיצוניות. על מנת לסגל דרכי התמודדות עם דיכאון אחרי לידה שיהיו יעילות ומיטיבות, חשוב להיות בהקשבה רבה לתחושותייך. התינוק הוא כעת במרכז, אך על מנת שתוכלי לתת לו את כל הדרוש לו, עלייך לשמור על עצמך. במידה וישנם שינויים מהותיים במצב הרוח או במידה ועולות מחשבות המעידות על מצוקה, יש ליצור קשר עם גורם טיפולי בהקדם האפשרי ולקבל סיוע. ככל שתהיה לך האפשרות לכך, חשוב למצוא קצת זמן לפעילויות פנאי עם עצמך, להתאוורר ולנסות לתרגל מיינדפולנס, אשר נמצא כיעיל ביותר להתמודדות עם דיכאון אחרי לידה. עם זאת, דיכאון אחרי לידה הוא מצב שחשוב לטפל בו על מנת לקרות שיפור ולכן מומלץ כי כל צעד שתעשי בעניין, יהיה בתיאום עם גורם טיפולי המוסמך לכך.

דימומים

במידה ודימום המחזור כבד מהרגיל, או אם קיים דימום שאינו קשור אליו, בעיקר כאשר זה מחמיר על הזמן, ייתכן ואת סובלת מדימום לאחר לידה. מדובר במצב חמור, אך נדיר. התופעה עשויה להופיע בטווח של 12 שבועות לאחר הלידה ויש להתייחס אליה ברצינות רבה.

רעלת היריון

גם תופעה זו נדירה ביותר ומתרחשת בעיקר בקרב הסובלות מיתר לחץ דם במהלך הלידה. רעלים המופרשים במהלך ניתוק השליה, עשויים לפגוע באיברים פנימיים חיוניים לגוף כמו הכליות והכבד ולגרור השלכות חמורות. במידה ויש לך:

  • סחרחורות
  • הפרעות בשדה הראייה
  • כאבי ראש או בטן חמורים
  • קשיי נשימה כמו שיעול, קוצר נשימה או צפצופים
  • עלייה פתאומית במשקל
  • או בצקות ברגליים

אין ליפול לשאננות, יש לפנות באופן מידי לסיוע רפואי ולערוך את כל הבדיקות הנדרשות על מנת לאבחן רעלת היריון ולייעד לה טיפול, או, בתקווה לשלול את קיומה.  

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך