logo-kol-ha

חלב אם מה הסוד שלו?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

  • מערכת חיסון שלמה בכל לגימה– כשהתינוק שלך יוצא אל העולם מערכת החיסון שלו עדיין לא מפותחת, אבל כאן את נכנסת לתמונה ובזכות החלב שלך את מספקת לו הגנה מיידית. 
  • גורמי גדילה והורמונים– חלב אם מכיל מגוון רחב של הורמונים שממלאים חלק חשוב בהתפתחות של התינוק כמו גדילה
  • נלחם בסרטן- התגלה כי בחלב אם נמצא חומר חלבוני שיכול לחסל 40 סוגים של תאים סרטניים. 
  • חיידקים רעים OUT– חומרים שונים בחלב שלך מעכבים התפתחות של חיידקים ונגיפים. 
  • חיידקים טובים IN– חלב אם מכיל חיידקים ידידותיים שמגיעים מהגוף שלך
  • חלב בטעמים– תזונה שלך משפיעה על טעם החלב שאת מייצרת. בכל ארוחה, כשהתינוק שלך יונק הוא נחשף לחלב בעל טעם מעט שונה, וכך הוא מגלה עוד ועוד טעמים.

סיבות לשאיבת חלב אם

משאבת הנקה מאפשרת לך להאכיל את התינוק שלך מחלב אם, כמו כן למצוא איזון בין הבית, העבודה, הלימודים ומטלות אחרות מחוץ לבית. כל זה תוך הקפדה על הזנה קבועה לתינוק.  לאחר חופשת לידה ובעת חזרה לשגרה, הנקה עשויה להפוך למעייפת, במיוחד כשלא מתאפשרת הנקה בפרטיות. 

משאבת חלב מקלה יותר על אמהות שצריכות להניק/לשאוב במקומות ובזמנים שאינם שגרתיים, ובכך להמשיך להאכיל את התינוק בחלב אם. 

בוודאי תרצי לצאת עם חברות, לחזור לעבודה, להתחיל לימודים. אבל יש סיבות חשובות יותר מדוע כדאי לך לשאוב. 

הרבה נשים מגלות כי שאיבה של חלב אם היא פתרון מצויין להערכה של חווית ההנקה הבריאה והמהנה. בנוסף, היא נותנת אפשרות להיות רחוקה מידי פעם מהתינוק -בין אם מבחירה או מאילוצים- ועדיין לספק לו את המזון שחשוב לו כל כך. 

  • הגדלת כמות החלב- ייצור החלב נקבע לפי היצעה וביקוש. ככול שהשד מתרוקן יותר, כך יווצר יותר חלב. שאיבה אחרי ובין ההנקות תגרה את השדיים להכין עוד חלב ותגדיל את הכמויות המיוצרות. 
  • הקלה על לחץ בשד- בשבועות הראשונים שלאחר הלידה השדיים לפעמים מכינים יותר מידי חלב מה שיכול לגרום לתחושת לחץ ואי נוחות. ניתן להקל על הלחץ ע״י שאיבת כמויות קטנות.
  • כאשר התינוק לא יכול לינוק- פגים ותינוקות קטנים לא תמיד יכולים לינוק בתחילת חייהם. כדי לשמור על יצור תקין של חלב אם חשוב לשאוב באופן סדיר. 
  • כשאת לא בסביבה- המלצה של ארגוני בריאות עולמיים היא הנקה מלאה ובלעדית עד גיל 6 חודשים אבל חופשת הלידה שלך מסתיימת הרבה לפני, ולפעמים בא לך לצאת לבילוי ללא התינוק או את רוצה שהאבא יהיה מעורב יותר. הכנה מראש של ארוחה שאובה היא פתרון מעולה.

איך לבחור משאבת חלב 

הבחירה בסוג המשאבה צריכה להיעשות על פי שיקולים הכוללים את תדירות השאיבות, הכמות היומית שאת נדרשת לשאוב: האם מדובר בשאיבות קבועות או בהזדמנויות בודדות. לכל אלו כמובן מתווסף קריטריון המחיר.

משאבה חשמלית היא נוחה ומקצרת את זמן השאיבה ולכן מומלצת לשאיבה תכופה או בלעדית (כתחליף להנקה).

  • משאבה חד צדדית – מאפשרת שאיבה משד אחד כל פעם לדוגמא: מדלה סווינג, מדלה מיני אלקטריק
  • משאבה דו צדדית – מאפשרת שאיבה משני השדיים בו זמנית, חוסכת בזמן ותורמת להגדלת כמות החלב. לדוגמא: מדלה סווינג מקסי, מדלה פריסטייל. 

משאבה ידנית מתאימה מאוד לאימהות שאינן מרבות להניק או שאינן שואבות הרבה.משאבות ידניות אלה, מתאימות יותר לנשים שבאופן כללי אינן חשות בנוח עם פעולת השאיבה ואף מרגישות סלידה ממנה. קל לשאת את המשאבה הידנית, היא לא מרעישה כאשר מפעילים אותה וקלה לתפעול. 

במשאבה ידנית יש פחות חלקים בהשוואה למשאבה חשמלית. אם את בדרך כלל שואבת פעם ביום או פחות, משאבה ידנית זולה ופשוטה יותר עשויה להתאים לך יותר ממשאבה חשמלית.

אז למה דווקא משאבות מדלה? 

לחברת מדלה השוויצרית סטנדרטים גבוהים במיוחד, מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת ומובילה בתחום ההנקה. למדלה פיתוח ייחודי המאפשרת לשאוב כמות גדולה יותר של חלב בפרק זמן קצר יותר ביחס למשאבות אחרות, תוך חיקוי יניקה טבעי של תינוק, כמו כן התאמה למבנה האנטומי של השד. שאיבה בנוחות וללא כאב. 

מלבד המשאבות עצמן, החברה מציעה גם אביזרים משלימים שמטרתם להקל על פעולת השאיבה וההנקה, וביניהם מוצרים רב פעמיים ומוצרים נלווים כמו: פטמות המתלבשות על המשאבה ומאפשרות להאכיל את התינוק, מחממי בקבוקים, צידנית לבקבוקים וחזיות לאם המניקה ועוד. משאבות החלב של מדלה מבוקשות מאד לא רק בקרב אימהות, אלא גם במחלקת יולדות, מחלקת יילודים ופגיות רבות בארץ.

ניתן להתייעץ איתנו 058-4502290

מאמר זה נכתב ע״י: Ucare 

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך