logo-kol-ha

זוגיות בצל החרדה: כיצד להתמודד עם בן זוג חרד?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

חרדה אשר מלווה את בן הזוג עשויה להוביל להשפעות משמעותיות וכבדות משקל לא רק על המרקם הזוגי, אלא גם על איכות חייו. כיצד להתמודד עם בן זוג אשר סובל מחרדות? להלן המדריך המלא.

בן הזוג סובל מחרדה? יש מה לעשות בעניין

טיפול בחרדה נחשב לאחד הטיפולים הנפוצים בישראל, ולא בכדי. מדי שנה מאובחנים בישראל אלפי בני אדם אשר סובלים מחרדה בדרגות שונות, וזאת לאור מגוון רחב של סיבות, החל מסיבות גנטיות ועד סיבות נסיבתיות אשר התרחשו כתוצאה מטראומה בחיים. חשוב לזכור כי ללא הפנייה בטיפול בחרדה עשוי הסובל ממנה לחוות קשת רחבה של תסמינים אשר כוללים תסמינים גופניים: דופק מואץ, הזעה, סחרחורת, חוסר תיאבון וכן תסמינים נפשיים אשר כוללים מועקה, לחץ, מחשבות טורדניות ועוד. מדובר בקשת רחבה של תסמינים אשר עשויה להשפיע באופן ממשי על איכות החיים, ולכן במידה ובן הזוג סובל מחרדה, חשוב מאוד ללכת לטיפול בחרדות אשר מתבצע באופן מקצועי ועם שימת דגש על ליווי וסיוע אישי מצדכם, כל זאת על מנת שבן הזוג יוכל להרגיש שיש מי שנמצא לצדו גם כאשר הוא סובל מחרדות הולכות ונשנות.

מדוע חשוב לפנות לטיפול בחרדה?

כאמור, טיפול בחרדה הוא חיוני לצורך טיפול במקור החרדה, וזאת לאור העובדה כי במידה והחרדה איננה מטופלת היא עשויה להחריף עד לכדי התקפי חרדה אשר ישפיעו לא רק על המרקם הזוגי אלא גם על איכות חייו. כבני זוג, אנו רוצים את הטוב ביותר בעבור בן הזוג שלנו ולכן חשוב לשוחח על הנושא בפתיחות אך עם זאת ברגישות, כל זאת בכדי להעניק לבן הזוג את מערכת התמיכה הנדרשת. מחקרים אשר נעשו בתחום העלו כי לסובלים מחרדה אשר להם מערכת תמיכה מדווחים על שיפור ממשי בתחושות, כתוצאה מהידיעה כי יש מי שנמצא לעזרתם ומוכן לסייע. לכן, ברגישות ובחמלה יש לפנות אל בן הזוג ולבקש ממנו לפנות לקבלת עזרה מקצועית אשר יכולה להתקיים באמצעות מגוון טיפולים, עליהם נפרט כעת.

מהם הטיפולים המומלצים ביותר לחרדה?

בעידן הנוכחי ועם העלייה במודעות לחרדה ישנם טיפולים אפקטיביים אשר יכולים להפחית באופן ממשי את החרדה, עד לכדי העלמה מוחלטת. אחד הטיפולים המובילים הוא טיפול CBT התנהגותי-קוגניבי אשר מבוסס על סדרה של מפגשים במהלכם יוכל לקבל בן הזוג הדרכה וסיוע לצורך התגברות על המחשבות הטורדניות והחלפתן במחשבות מקדמות וטובות יותר. בנוסף, ניתן לקבל טיפול תרופתי אשר יאפשר להפחית באופן משמעותי את התקפי החרדה, כמו גם סיוע וליווי ע"י פסיכולוגים ומטפלים התנהגותיים אשר ילוו את בן הזוג לכל אורך התהליך. לסיכום, ההתמודדות עם הסובלים מחרדה איננה פשוטה, אך באמצעות הפנייה לטיפול ניתן ואף רצוי לעזור לבן הזוג לצורך הפחתה עד העלמה מוחלטת של התקפי החרדה.  

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך