logo-kol-ha

הלידה מתקרבת? אלו הבדיקות שיש לבצע

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תקופת ההיריון היא תקופה מרגשת גם לכן אימהות וגם לסובבים אתכן. אתן עושות הכול כדי להעביר בנעימים את הזמן ולהשקיע את כל מרצכן בהכנות לקראת בואו של הרך הנולד. אבל במקביל, אתן חוות לא מעט שינויים גופניים ונמצאות תחת מעקב רפואי קבוע. כדי לשמור על עצמכן ועל התינוק שלכן בריא אתן עוברות בדיקות רבות, והערכות גופניות רבות. לעיתים נראה שמרוב תורים אצל רופאים כבר שכחתן מה המטרה של כל זריקה או אולטרסאונד.

ביצוע בדיקות שגרתיות

הרשת מלאה במידע על רשלנות רפואית בלידה, על תהליכי אבחון שונים ועל בדיקות שצריך לעשות, כשיש להעניק לכך את מלוא תשומת הלב. כדי להיות הכי מוכנות שיש אספנו לכם את כל המידע הכי עדכני בתחום, והכנו את המדריך המלא לבדיקות במהלך היריון.

שומרים על העובר

ההמלצות הרפואיות לבדיקות שונות בהיריון עוזרות לנשים הרות להיות בטוחות שהעובר גדל בצורה תקינה. כדי להיות בטוחה שאת שומרת על העובר שלך בריא, חשוב לערוך את הבדיקות הבאות:

  1. אולטרסאונד- לאורך ההיריון את תעברי שלוש סקירות מערכות כדי לוודא שהעובר גדל ללא פגמים פיזיים ובצורה תקינה. כמו כן, לקראת סוף ההיריון תבוצע בדיקת הערכת משקל על ידי אולטרסאונד, כדי להתכונן לתהליך הלידה.
  2. בדיקות דם- בדיקות הדם יסייעו הן בגילוי ההיריון והן בניתור קבוע של המדדים הגופניים שלך ושל תינוקך. הבדיקות יבוצעו בהוראת הרופא בשלבים שונים לאורך ההיריון.
  3. בדיקות לגילוי מומים- בשנים האחרונות הגיחו לאוויר העולם אינספור שיטות לגילוי מומים בתינוק. במהלך ההיריון תוכלי לבצע בדיקות סיסי שלייה (CVS), שקיפות עורפית, חלבון עובר ובדיקת מי שפיר. גילוי מוקדם של תסמונת דאון ומחלות מולדות נוספות מתגלות בבדיקות אלו ומאפשרות לקבל את המידע הנוגע לסבירות שהעובר לוקה בפגם גנטי כל שהוא.
  4. העמסת סוכר- הבדיקה מיועדת לנשים בקבוצת סיכון לסוכרת הריון. בבדיקה ניתן לראות את תגובת מערכות גוף האישה לכמות סוכר שונה ובהתאם להציע טיפול עד ללידה.
  5. ביקורי אחות- בביקורים אצל אחות היריון כל אישה נמדדת ונשקלת. ניתור קבוע של התפתחות ההיריון נעשה אצל האחות ובמקרה ויש סימנים חריגים היא מפנה את היולדת לבדיקה אצל רופא נשים.

לידה בראש שקט

החודשים לקראת הלידה הם חודשים עמוסים ומאתגרים לכל אישה. כדי להגיע לחדר הלידה מוכנה ונטולת לחצים את צריכה לדעת שעשית כל מה שאת יכולה כדי לשמור על העובר בריא ושלם. מגוון הבדיקות הקיימות כיום בשוק הוא גדול וכדי לא להתבלבל חשוב ללכת לפי ההמלצות המקובלות. כמובן שכל מקרה הוא לגופו, ואם יש מצב רפואי מיוחד, חשוב להיוועץ ברופא הנשים שלך, אשר מכיר אותך ומלווה את ההיריון מקרוב. על כל פנים, הכי חשוב לאורך הדרך להנות מהזמן המיוחד הזה, ולהתכונן פיזית ונפשית לבואו של הילד.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך