logo-kol-ha

שייק חלבונים גם לנשים

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תרבות הבריאות המודרנית קנתה לה שביתה בשנים האחרונות בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. השמירה על הבריאות מתחלקת לשניים: החלק הראשון הוא שמירה אקטיבית על הבריאות, באמצעות פעילות גופנית סדירה ושמירה על אורח חיים בריא בכלל. החלק השני לעניין זה הוא שמירה על תזונה נכונה ובריאה. עם המרכיבים המנצחים של התזונה הנכונה ניתן למנות צריכה קבועה של פירות וירקות טריים, מבושלים או קלויים וכן צריכה של גבינות מוצרים אחרים עשירים בסידן ובוויטמינים. גם צריכה של פחמימות מסייעת בשמירה על הבריאות, אם כי יש לצרוך את הפחמימות כאמור בתבונה. מרכיב חשוב שנוסף בשנים האחרונות לתזונה הבריאה הוא צריכה קבועה של שייק חלבונים. מהו בעצם שייק החלבונים כאמור? מהם היתרונות שלו לכלל האוכלוסייה הבוגרת ולנשים בפרט? 

שייק חלבונים בריאותי – מה זה בעצם

שייק חלבונים הוא משקה המורכב ממרכיב בסיסי עשיר בחלבונים, יחד עם מרכיבים נוספים בעלי ערך בריאות ותזונתי גבוה. המרכיב הבריאותי הראשי הוא המרכיב המכיל את החלבונים. בדרך כלל מדובר בסוג מסוים של יוגורט, עשיר בחלבונים ובוויטמינים. זה המקום לציין כי אחרי הביצים, מוצרי החלב למיניהם מכילים את הכמות הגדולה והמשמעותית ביותר של חלבונים. החלבונים כאמור דרושים לגוף בכל מצב ובעיקר לאחר אימון פיזי משמעותי או מאמץ פיזי מתמשך. בנוסף ליוגורט ניתן לצרף למשקה מגוון פירות טריים, טחונים טו חתוכים. בנוסף, ניתן לצרף לשייק גם פירות יבשים בעלי ערך תזונתי גבוה כדוגמת אגוזי מלך. ואם בכל אלה לא די, שייק אמיתי ובריאותי צריך לכלול זרעי פשתן, שיבולת שועל או אפילו את שניהם. צירוף המרכיבים השונים של השייק הבריאותי כאמור, נתון לשיקולו האישי של מי שמכין את המשקה ולטעמו הייחודי. שייק חלבונים מהסוג האמור לעיל הוא דל שומן, דל כולסטרול ועשיר בסיבים תזונתיים ובוויטמינים.

שייק חלבונים בצורת אבקה

סוג נוסף של שייק חלבונים לנשים עשוי להגיע בצורת אבקה המכילה את כל הוויטמינים הנדרשים. השייק ניתן להכנה מהירה וקלה. הייחוד של שייק חלבונים מהסוג הזה נובע בראש וראשונה מהעובדה שהוא מכיל כמות קבועה של ויטמינים. בנוסף, שיק כאמור ניתן להכנה מחומרים שונים שאינם בהכרח חלביים. שייק חלבונים בכלל, ושייק מהסוג האמור בפרט, מאפשר תזונה קבועה באיכות גבוהה למגוון רחב של אנשים. מדובר הן באנשים העוסקים דרך קבע בפעילות גופנית אינטנסיבית והן אנשים עסוקים שעומס העבודה או העיסוק שלהם איננו מאפשר להם ליהנות מתזונה איכותית קבועה ומאוזנת. בנוסף לשייק, יש לשלב מזונות שונים על מנת להשלים את מכסת הוויטמינים והחלבונים הנדרשת. 

בנוסף לאמור לעיל, ההמלצה החד משמעית בשורות להלן הינה להתייעץ בבעל מקצוע מומחה לתזונה. זאת, על מנת לבנות תפריט בריא, איכותי ומזין שייקח בחשבון את כלל התנאים והעיסוקים של הצרכן. שייק חלבונים הוא חשוב ומזין, ואולם הוא צריך להיות חלק מתפריט הלוקח בחשבון את האופי של הלקוח, הדרישות ואופי הפעילות היום יומית שלו.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך