תזונה נכונה ומומלצת לאישה בפרט

נלי, צוות קול האישה

נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

תזונה נכונה ומומלצת לאישה בפרט

Share on facebook
פייסבוק
Share on twitter
טוויטר
Share on linkedin
לינקדאין
Share on pinterest
פינטרסט
Share on whatsapp
ווטסאפ

תזונה נכונה היא אחד האמצעים החשובים ביותר לשמירה על בריאות הגוף והרגשת הערנות וזרימת האנרגיה. אמנם התזונה האיכותית והנכונה איננה בשום פנים תחליף לפעילות גופנית קבועה או לניהול אורח חיים בריא בכללותו. עם זאת, היא בהחלט תורמת לשיפור ההרגשה והארכת תוחלת החיים. בשורות להלן נביא מספר עצות וטיפים לתזונה נכונה בכלל ולנשים בפרט. זאת, במטרה לסייע לקוראים להבין שהשגת תוצאות איננה מחייבת נקיטה באמצעים מיוחדים וניתן להשתמש גם במוצרים הנמצאים בסביבתנו הקרובה על מנת להשיג את המטרות הרצויות.

טיפים ועצות לתזונה נכונה לאישה

אחת העצות היותר מועילות לכלל האוכלוסייה ולנשים בפרט, היא לבצע התאמה של תזונה נכונה הן על פי הגיל והן על פי המצב הכללי. משמעות הדבר הינה שהתזונה של אישה בת עשרים ומשהו, תהיה שונה מאד מהתזונה של אישה בוגרת יותר. לנשים צעירות יחסית, מומלץ לשלב בתפריט הרבה פירות וירקות, שהם עתירי ויטמינים ומסייעים לעיכול. באשר ללחמים – מומלץ בחום להימנע מהם, או לצרוך לחם מלא בלבד. העצה המשמעותית ביותר היא להימנע ככל האפשר מלחם לבן וסוכרים – אבל מנגד ניתן לומר שהעצה הזאת נכונה בכל הגילאים ולשני המינים. למרות האמור לעיל, לנשים בוגרות יותר בתקופת המחזור החודשי חשוב לצרוך יותר לחמים (בריאים, כמובן), ולהפחית עד למינימום את צריכת הקפאין. מומלץ למרוח את הלחם בגבינות רזות, ולהימנע מצריכת חמאה או גבינות עתירות שומן.

בגילאים מבוגרים יותר, הזונה בכלל והתזונה הנשית בפרט צריכה לשים דגש על ויטמינים ועל הגדלת כמות הסידן בגוף. חשוב להעלות את צריכת מוצרי החלב הרזים, ולצרוך בנוסף אליהם מוצרים המכילים ויטמין D. מדובר בוויטמין שהגוף יכול לקבל רק ממקורות חיצוניים, בעיקר בעידן המודרני שבו החשיפה לשמש המסייעת ביצירת הוויטמין הזה קטנה מאד.  

שינויים בתזונה הנשית בגילאים מתקדמים

ככל שהגיל של האישה מתקדם, כך משתנה התזונה. ואם להיות יותר מדויקים, המוקד שלה משתנה ולא המהות. אחד המוצרים שממש כדאי לצרוך ככל שעולה הגיל הוא דגים בכל הצורות והאופנים. דגים מכילים אומגה 3, ויטמין שגם אותו לא ניתן להשיג באמצעים אחרים למעט דגים והוא חיוני לגוף. עם הגיל מומלץ להגדיל את צריכת הסידן – קרי מוצרי לחב למיניהם. עם זאת חשוב לצרוך מוצרים עם אחוזי שומן נמוכים ולא את הגבינות הצרפתיות עתירות השומן. גם ירקות ופירות חייבים להיכלל בתפריט. מנגד, צריכת הלחמים צריכה לרדת באופן משמעותי, כמו גם צריכת פחמימות מסוגים אחרים. בכל הגילאים ובכל הזמנים מומלץ לצרוף הרבה מיצי פירות – מורכבים מפירות העונה. כיוון שארץ ישראל מבורכת בפירות, אין קושי בהכנת מיץ פירות קיץ או מיץ פיות חורף איכותי. בכל מקרה, ההמלצה הגורפת כאן הינה להסתייע בשירותיה הטובים של דיאטנית, בקביעת התפריט והמינון הנדרש של הארוחות. ככל שהתזונה מאוזנת יותר, כך נשמרת הבריאות והערנות של האישה לאורך זמן.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שייק חלבונים גם לנשים

תרבות הבריאות המודרנית קנתה לה שביתה בשנים האחרונות בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. השמירה על הבריאות מתחלקת לשניים: החלק הראשון הוא שמירה אקטיבית

לימוד אנגלית בזמן חופשת לידה

חופשת לידה היא תקופה לא פשוטה, שכן אנו נמצאות בתהליך הסתגלות ולומדות איך לטפל בתינוק או בתינוקת החדשים שרק הגיעו לעולם והאירו

כתבות אחרונות חשובות

ניוזלטר לאישה

רוצה לקבל עדכונים מהאתר? פוסטים חדשים אשר מדברים על עולם האישה בהקשר של עסקים והגשמה עצמית? בואי לקחת חלק מהקהילה הגדולה של "קול האישה"

כל הזכויות שמורות לקול האישה – 2019