logo-kol-ha

5 דרכים נוספות לטפל בעצמך יותר טוב

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה


מרגישה לפעמים שהיית רוצה לנוח באי בודד, להנות מהבריזה השקטה, מיץ סחוט טרי ושעות של בטן גב? הרחק מכל ההמולה שמאפיינת את חיי היום יום הלחוצים שלנו? אז נכון, לא תמיד אפשר לבלות את כל חיינו בחופשה ארוכה; אך  ניתן לסגל מספר פינוקים קטנים  לעצמנו  שנשלבם  בחיי היום יום שלנו,  והם יעניקו לנו את התחושה המפנקת הזו, שמלווה אותה כאשר אנו עושות דבר מה נפלא לחיינו. אם את בהריון או עומדת ללדת, לשעות הללו תהיה משמעות רבה. במיוחד כאשר תתחילי הנקה ויהיה לך פחות זמן לעצמך.

אספנו עבורך חמישה פינוקים כאלה.

הוסיפי טיפולים אלטרנטיביים לחיים

מזה אלפי שנים הרפואה הסינית ידעה להעניק מרפא לגוף ולנפש כיחידה אחת. טיפולים כמו: דיקור סיני, עיסוי שמנים או עיסוי איורוודה וטיפולים נוספים, מסייעים להשיג את התחושה העילאית של הרמוניה ושלווה. לצד האספקטים הנפשיים מסתבר כי לרפואה הסינית גם יתרונות קליניים. במחקר מקיף[1] שבוצע במעל לחמשת אלפים נשים, התגלה קשר בין טיפולי דיקור סיני להצלחה של כמות הריונות גדולה יותר ופחות הפלות טבעיות בקרב נשים שעברו טיפולי אקופונטורה.

טכניקה נוספת שהוכחה כמקלה על תהליך הלידה עצמו, מעבר לאספקט הנפשי, היא: תרגול האטה-יוגה (תרגילי היוגה הפיזיים). הוכח קשר בין הפחתה בכמות הכאב של הנשים היולדות לאחר שתרגלו יוגה בהשוואה לנשים[2] שלא תרגלו במהלך ההיריון.

המשיכי בתרגילי היוגה  גם לאחר הלידה ,קיימת המלצה להתחיל בסיום תקופת משכב הלידה כ6-8 שבועות ממועד הלידה , חשיבותה של היוגה היא בחיזוק שרירי האגן, נשימה ,חגורת כתפיים ועוד .

אזני את התזונה שלך

הגוף שלנו מושפע מהחומרים שמרכיבים אותו – באמצעות התזונה, אנו מוסיפים את אבני הבניין החשובות לגוף. לכן, בתקופה כמו הריון ולידה או בתקופות שבהן את מחליטה לשים דגש על האספקטים המעניקים לך תחושה טובה יותר, כדאי לשים לב גם לתזונה שלך.

הקפידי על תזונה מאוזנת ומגוונת שתכיל את כל אבות המזון , מגוון רחב של פירות וירקות,סיבים תזונתיים .

צרכי בן 8-12 כוסות מים ביממה .

תוכלי  להיוועץ עם דיאטנית, שתוכל להתאים לך מגוון רחב של תפריטים, החל: מתזונה צמחונית וטבעונית,. מומלץ כי   תשלבי בתזונה היום יומית מזונות שזוכים להגדרת "סופרפוד" או מאכלים הכוללים מרכיבים בריאים במיוחד ולהוסיפם לתזונה הקבועה שלך.

צאי להליכה בפארק ביום חופשי

הליכה חשוב שתהיה חלק משגרת החיים הבריאה שלך הוא: הליכה קבועה בפארק ביום מסוים או בשעה מסוימת ביום. אם לוח הזמנים שלך מאפשר לעשות זאת מדי יום – נפלא. אם לא, אל דאגה פעם או פעמיים בשבוע יכולות להספיק כדי לתת לך: יתרונות בריאותיים רבים, לסייע בשמירה על המשקל ולהקטין את הסיכון למחלות רבות.[1]

נסי לשלב הליכה עם בן זוג או חברה והוסיפי הנאה לפעולה בריאותית זו .

בגדים לפעילות- רכשי לעצמך ביגוד מתאים ומדרסים לרגליים

לפני שאת יוצאת להליכה, במיוחד בחודשי ההיריון, חשוב לבדוק שאת נועלת נעלי ספורט  התואמים את המידה שלך. אם הרגליים התרחבו במהלך ההיריון כדאי לעלות במידה ולבדוק את ההתאמה של הנעל לרוחב וגובה הרגל החדשה.

המלצה נוספת בתחום זה היא: הוספה של מדרסים מותאמים אישית למאפייני כף הרגל שלך, שיקלו על ההליכה, ויאפשרו לך שעות רבות יותר של פעילות גופנית, מבלי להעיק על שרירי: הגב, עמוד השדרה והצוואר.

לצד ההכנה של כפות הרגליים להליכה, תוכלי גם להתפנק בביגוד ספורטיבי שמתאים לעונה. אם עדיין קריר בבוקר, כדאי ללכת עם חולצה קצרה ומעליה שכבה נוספת אותה תוכלי להסיר אם התחממת יתר על המידה. חשוב לזכור, כי לעתים בזמן ההיריון הטמפרטורה בזמן פעילות שאנו חשות עשויה להיות גבוהה יותר מזו שהיינו חשות לפני ההיריון. לכן, האפשרות להוריד שכבה אחת של בגדים יכולה לעזור באופן משמעותי. כמובן, חשוב לא לשכוח את בקבוק המים לפני שאת יוצאת לדרך.

תרגול מדיטציה ומיינדפולנס

דרך נפלאה נוספת לעצור לרגע במשך היום ולהתמלא השראה היא: באמצעות תרגול מדיטציה או טכניקות מודעות כמו – מיינדפולנס.

מדיטציה עוזרת לנו לאמן את המוח שלנו להכיר במחשבות שלנו ולמקד אותן

מדיטציה עשויה להפחית לחץ ,מתח, חרדה, דיכאון וכאב,

במחקר שנערך לאחרונה הסתבר כי שילוב של: תזונה, מיינדפולנס ויוגה הצליח להוריד משמעותית גם את כמות הגלוקוז בקרב נשים שסבלו מעליית כמות הסוכר בזמן ההיריון[2]. מסתבר שמדובר בטכניקות שמעניקות לנו לא רק שקט ורוגע נפשי, אלא, גם עוזרות בצורה נפלאה לנו ולחיים החדשים שצומחים בתוכנו. תוכלי ללמוד את הטכניקות באמצעות קורס מקצועי על ידי מדריכים בעלי הסמכה לטפל בנשים בהיריון.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך