logo-kol-ha

כתיבת קורות חיים לנשים, שונה מגברים?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

גם בשנת 2019 אנחנו נאלצים להתמודד עם השאלה האם באמת קיים שוויון בין המינים בכל תחומי החיים. שנת 2018 הוכיחה לנו איך חוק שיווי זכויות האישה שחוקק בשנת 51 לא השיג את המטרה במאת האחוזים וכי מתחת לפני השטח המאבק על שוויון הזכויות עודנו חי. כאשר רבבות נשים מכל העולם יצאו במחאת ה-Me Too הידועה והמוכרת לכולן ולכולם נדמה כי הפער הצליח להצטמצם מעט.

אך עם כל המודעות שבדבר, עם כל הרעש וההד שיצר העניין, אי אפשר שלא לתהות, היכן מסתתר לו חוסר השוויון גם בימינו אנו.

השאלה הנשאלת היא האם בקורות החיים? נגיד לכם כבר עכשיו שהתשובה היא- כבר לא.

בשנים שלאחר חקיקת החוק המצווה על שוויון בין המינים, ניתן היה להרגיש את תחושת ההעצמה הנשית. בזמן שגברים רבים סרבו שנשותיהם יצאו לעבודה, היו נשים רבות שדווקא כן יצאו אל שוק העבודה והגשימו את עצמן, כל אחת בדרכה. משפחות רבות הצליחו למנף את ההכנסה הביתית שלהם, נשים רבות שינו את תפיסת עולמן והחלו לטפס במעלה הדרגים אל הפסגה.

לצערנו, בשנים שלאחר חקיקת החוק ואפילו ניתן להודות שעד סוף המאה ה-20, נשים רבות נמנעו מלהגיע אל הפסגה אך ורק בשל היותן נשים. אם בעבר היה ניתן להודות בפניהן שזוהי הסיבה, הרי שלאט לאט החלו לקום קולות צעקה המכריזים כי המקומות במטה הפיקוד אינם שייכים אך ורק לגברים וכי אין דבר שאישה לא יכולה לעשות שגבר כן יכול לעשות. קולות הנשים אמנם נשמעו אך הדבר לא פתר את הבעיה לחלוטין. מקומות עבודה רבים החלו לחפש ולמצוא סיבות אחרות למה לא לקבל נשים לנקודות מפתח.

כך, הדבר גם זלג אל קורות החיים. מקומות עבודה אשר היו מחפשים מועמדים לאיוש משרות שונות, היו בוררים בין קורות חיים של הנשים והגברים וניתן היה לזהות כי התיאורים של המועמדים היו שונים מקצה לקצה כאשר גברים היו מתארים עצמם כאסרטיביים, מקצועיים ואחראיים ואילו נשים תיארו עצמן כמסודרות, מאורגנות ואחראיות. לחברות רבות היה קל לעשות ביודעין שיוך משרה לפי מגדר ולא לפי היכולות האמיתיות שלהם.

בואו נודה באמת, אתן ממש לא טיפשות.

ואם בעבר נשים היו צריכות לצאת מגדרן בקורות החיים שלהן, להרחיב, לשדרג ולהתאמץ במילים גבוהות ומקצועיות, הרי שהיום הדבר לא כך. היום לנשים אין בעיה לצאת ללמוד מה שהן רוצות, לעבוד במה שהן רוצות ובעצם לעשות כל דבר שמתחשק להן לעשות. כך שנושא קורות החיים  חסר השוויון הפך ללא רלוונטי כלל. שנת 2018 בהחלט העלתה את המודעות לשוויון בין המינים ולא ניתן למצוא יותר חברות המעסיקות על פי העדפה מגדרית.

כך שאם אתן דואגות בקשר לקורות החיים שלכן, אין לכן מה לדאוג. פשוט תהיו מי שאתן מציגות שאתן בקורות החיים ואנחנו די בטוחים, לפי היכולות שלכן, שהעבודה שלכן.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך