logo-kol-ha

אשת קריירה – קוד לבוש תואם כבר יש לך?

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

בשנים האחרונות, נשות קרירה ועסקים, מודעות להשפעה של המראה החיצוני שלהן על בית העסק, הארגון או מקום העבודה. בעוד שבחירת לבוש סולידי, נכון וכזה שמשדר עסקים, חיונית עבור נשים בעלות כוח, או כאלה אשר להן תפקידי מפתח בארגונים וחברות.

זה נכון, כולנו אוהבות להרגיש משוחררות בחיי היום יום, ללבוש מכנסיים רחבים לעבודה, חולצה מלטפת למשרד ונעליים שטוחות ונוחות בזמן פגישות. ובכל זאת, אין זה אומר שאי אפשר לשלב בין נוחות לאופנה. בכך, מתן תשומת לב למראה החיצוני תשפר את מצב הרוח, תאפשר לך להראות טוב בזמן שאת עושה את תפקידך, בעוד שמראה עשוי ונכון – ישרה את האווירה העסקית המתאימה.

אז איזה בגדים, נעליים ואביזרים, כדאי שיהיו לך בארון?

לפני שנפרט אודות פריטים שווים ונכונים שכל אשת קריירה צריכה בארון הבגדים שלה, חשוב בתחילה לבחון את הסביבה ולהבין מהו קוד לבוש לנשים בעולם העסקי.

את הסקירה תוכלי לבצע דרך התבוננות בתמונות ברשתות החברתיות, תוכלי לצפות בתמונות במגזינים מובילים, ואף להתייעץ עם סטייליסטית אישית שתסנן ותסייע לך להפטר מביגוד שאינו מתאים לשעות העבודה. בכך, תוכלי להכיר את מבנה גופך ולהתאים לו את הלבוש הנכון.

כאשר את רוכשת פריטי לבוש, שימי לב כי את לא הופכת ל"קרבן אופנה" וכי את מתחשבת במבנה גופך ובגזרות המחמיאות לך.  שמרי על צבעים אחידים (לדוגמא: אם את רוצה בגד שיש עליו הדפסים, בחרי בהדפסים עדינים וקטנים). בחרי מכנסיים מחמיאות שאינן בגזרה נמוכה, תוך מתן דגש על בדים נושמים שנוח לעבוד איתם, כמו כאלה העשויים מכותנה, סאטן, ובדים שאינם סינטטיים. כמו כן, בימי הקיץ הימנעי מרכישת ביגוד עשוי בדים כמו פוליאסטר או ניילון, והעדיפי בדי כותנה כפי שציינו, או ויסקוזה שמתאימים לימים החמים.

אז מה חשוב שיהיה לך בארון?

4 זוגות מכנסיים אלגנטיים – בחרי 4 זוגות מכנסיים אלגנטיים, משמע: מכנסיים מחויטים בגזרת 'גברדין' שמאפשרים חופש במותניים ובאזור הישבן. בחרי מכנסיים באורך מלא, בגוונים של אפור, אפור בהיר, שחור, כחול נייבי ומכנס אחד בגוונים בהירים. שימי לב כי הגזרה מחמיאה ואינה גברית מידי.

3 ג'ינסים מסוגים שונים – בין אם את עובדת במשרד עורכי דין, לבין אם את מנהלת סטודיו לעיצוב: לעיתים, הרגשת השייכות והנוחות קשורה לבחירת ג'ינס טוב שישב נכון על הגוף.  בחרי גינס שאינו 'סקיני' או עשוי לייקרה, אלא כזה שעשוי מבד ה'דנים' המוכר. חשוב לבחור גינס שאינו צמוד מידי, ואף כזה שיאפשר נוחות בעת ההתנהלות החיי היום יום. אם תשלבי את הדנים עם חולצה מכופתרת – תכלי להראות ספורטיבית, אך גם מחויטת.

6 חולצות אלגנטיות – חולצות אלגנטיות קלאסיות כמו חולצות מכופתרות לבנות, שחורות או כחולות כהות: תמיד יעשו את העבודה, בעוד שמומלץ להכניס את החולצות למכנסיים. בזמן שאת משלבת בין חולצה אלגנטית למכנסיים, וודאי כי אינך מקמטת את החולצה. את החולצה המכופרת ניתן לתחוב אל מכנסיים אלגנטיות, ולאחר מכן להוציא מעט את החולצה מהמכנסיים. זאת כדי לאפשר מראה גוף חטוב אך שאינו צמוד מידי. בחרי גם כמה חולמות בגוונים בהירים ומעניינים כמו תכלת, צוהב בהיר, וורוד בייבי.

2 חגורות – אבזרים את הארון עם חגורות דקות אלגנטיות ואחת עבה עשויה מעור. בחרי חגורות שמשתלבות עם המכנסיים בצורה טובה. לעיתים, זוגות המכנסיים שתרכשי, יכללו חגורה. יש לשים כי מדובר בחגורה איכותית ולא כזאת שעשויה פלסטיק או חומר שמשתפשף בקלות ואף נסדק.

2 ג'קטים מחוייטים – אחת הדרכים לחטב את הגוף נעשית באמצעות ג'קט מחויט אך כזה שנראה נשי ומתאים למידותייך. רשתות האופנה מציעות עבור נשים ג'קטים מחויטים קלילים מבדים נושמים. פריטים אלה, מתכתבים בצורה נכונה על הטוטאל לוק. בחרי ג'קט אוורירי בגוונים 'פושרים' כמו: חום, כחול כהה, שחור ואף אפור ככה, ובחרי ג'קט שנגמר במותן וכזה שיש לו כריות כתפיים דקות. בכך תכלי ליהנות ממראה אלגנטי ונוח.

מעיל איכותי אחד – בימי החורף הקרים, חשוב שיהיה לך מעיל צמר איכותי ומרשים. מעילי צמר לנשים מעוצבים בדרך כלל בגזרת "פפלום" המתרחבת באזור האגן ומקנה סוג של חצאית קטנה מסביב הירכיים. המראה שיתקבל יהיה נכון וחטוב. במקרה כזה לא צריך לרכוש שני מעילים, בעוד שמעיל אחד טוב ואיכותי: יכול להפוך לסוג של סמל סטטוס וסימן כי הגעת למקום העבודה.

2 זוגות נעלי איכות נוחות – בעבר, מי שהייתה רוצה לנעול עקבים, הייתה צריכה לוותר על נוחות ולהתמקד בהליכה יציבה ללא תקלות. כיום, בשל טכנולוגיות מתקדמות, ניתן לרכוש נעלי עקב אורתופדיות. נעליים אלה בעלות עקבים קטנים אך מגביהים ומרשימים שמקנים נוחות לאורך כל היום. בכך כדאי לבחור זוג נעלי עקב אחד ומגפיים בעלות עקב בינוני לימי החורף.

באמצעות כמה פריטים טובים, תוכלי להראות בכל יום מרשימה, ובד בבד לבחור ביגוד שמחמיא ומתאים לך, וזאת תוך ביצוע מחקר קל וסיוע של מוכרים או של סטייליסטית מנוסה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך