באיזה גיל מומלץ להתחיל ייעוץ שינה אצל תינוקות

נלי, צוות קול האישה

נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

באיזה גיל מומלץ להתחיל ייעוץ שינה אצל תינוקות

Share on facebook
פייסבוק
Share on twitter
טוויטר
Share on linkedin
לינקדאין
Share on pinterest
פינטרסט
Share on whatsapp
ווטסאפ

אתן בוודאי מכירות את זה. את הצורך להרדים את התינוק בצורה נעימה, אך במקום זאת לגלות לא מעט תסכול משום שהתינוק לא נרדם או מתעורר כל שעה. ואכן, בזמן שהתינוק אינו ישן כראוי – זה בהחלט עלול להיות מצב מאתגר ומתסכל. ובכן, לא מעט הורים פונים אל יועצות שינה מקצועיות, שיכולות לסייע ולפתור את הבעיה. שנרחיב?

אבל  מה זה ייעוץ שינה ומתי כדאי להתחיל?

מי שחובקת תינוק חדש, בוודאי יודעת כי כל תינוק הוא אינדיבידואל ולכל תינוק ישנם הרגלים ודרך להירדם, החל מהרדמות במנשא או שינה על הידיים, ואף ישנם תינוקות שנרדמים בעריסה וכאלה שזקוקים לנסיעה ברכב כדי להירדם.

הרגלי שינה יכולים להירכש בחדר התינוק או בעריסה וזאת בצורה נכונה שתקנה גם לכם וגם לתינוק אורח חיים בריא יותר.

ייעוץ שינה הוא שירות ייחודי שיסייע לכם ללמוד אודות הרגלי השינה של התינוק, ויעניק לכם ארגז כלים נרחב להתמודדות עם בעיות שינה שונות.

באיזה גיל מומלץ להתחיל ייעוץ שינה?

לפני שננקוב בגיל המומלץ להתחלת ייעוץ שינה, חשוב לדעת כי בחודשים הראשונים של התינוק, מומלץ להאכיל אותו כל שעתיים, בזמן שתינוק רך יסבול מכל מיני מיחושים שיפריעו לו להירדם, כגון: כאבי בטן, גזים ואף צמיחת שיניים.

בגילאים קטנים מאד של כמה שבועות, תצטרכו לקום כמה פעמים בלילה כדי לדאוג לתינוק ולמלא אחר כל צרכיו. תקופה זאת נמשכת עד גיל 5 חודשים בהם התינוק הופך לעצמאי יותר ויותר.

בשל העובדה שמרבית התינוקות זקוקים לנו מאד עד גיל 5 חודשים, ניתן לומר כי 5 חודשים הוא גיל אידיאלי בו אפשר להתחיל בייעוץ שינה וזאת במקרים בהם התינוק אינו ישן ברציפות.

אבל  כיצד מתבצע ייעוץ שינה?

אם אתן מעוניינות להיעזר באנשי מקצוע שיסייעו לכם לטפל בבעיות השינה של התינוק, חשוב שתכירו את הפעולות וההדרכה שמבצעות יועצות בתחום השינה. בין הפעולות:

  • אבחון מצב התינוק והלך החיים בבית, תוך ציון נקודות שיש לשפר או לשנות.
  • יועצת שינה תבדוק את הרגלי ההאכלה של התינוק תוך הורדה הדרגתית של האכלה בשעות הלילה, עד שינה רצופה ללא צורך להאכיל את התינוק בכל שעתיים.
  • הורים שיעבור הדרכה כזאת, יוכלו ללמוד כיצד מרדימים את התינוק, מתי נכנסים לחדר השינה של התינוק ומתי אסור לגשת.
  • עוד ייעצו המומחיות בנושא הנקה והורדת מינון זמני ההנקה בלילה. היועצות יעזרו לכן להפטר מרגשות אשמה הנוגעים לבכי התינוק, הירדמותו והדרך לגרום לו לישון לאורך כל הלילה.
  • יועצות מומחיות יסייעו לכן להבין מה משפיע על השינה של התינוק וכיצד אפשר לבצע שינויים תוך כדי תנועה.

כמה טיפים לשיפור שעות השינה של התינוק

לפני שאתן פונות לאנשי המקצוע, ישנן כמה דרכים שיכולות לסייע לכן להרדים את התינוק וליהנות משעות שינה רצופות:

לטפו את התינוק במידה והוא ערני או בוכה תוך ערסול התינוק על הידיים, עד שהוא הופך מנומנם. לאחר מכן הניחו אותו בעריסה.

במידה והתינוק בוכה, נסו ללטפו בעדינות כדי שיוכל להירדם בקלות.

נסו לגשת כמו שפחות אל התינוק בזמן שהוא מתעורר, תוך שאתם מעלים בהדרגה את הזמן בו תכנסו לחדר בו הוא ישן. בלילה הראשון המתינו 5 דקות לפני שאתן נכנסות לחדר, בלילה השני המתינו 10 דקות וכן הלאה – עד שהתינוק יתרגל לישון לבד.

במידה ושיטות אלה אינן עוזרות, או שאתן מתמודדות עם רגשות אשם וקשיים – פנו אל יועצות שינה ובחרו אשת מקצוע שתלווה אתכן ואת התינוק, עד שתסגלו הרגלי שינה נכונים ובריאים.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

טיפים להדגשת תווי פנים

כל אישה רוצה שפניה ייראו במיטבן בכל עת. אחת הדרכים לשיפור המראה הוא, כמובן, באמצעות איפור מתאים. איפור יכול להבליט אברים נאים

כתבות אחרונות חשובות

ניוזלטר לאישה

רוצה לקבל עדכונים מהאתר? פוסטים חדשים אשר מדברים על עולם האישה בהקשר של עסקים והגשמה עצמית? בואי לקחת חלק מהקהילה הגדולה של "קול האישה"

כל הזכויות שמורות לקול האישה – 2019