logo-kol-ha

מתי אפשר להגיד "אני אוהבת אותך?"

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

"החרטה הכי גדולה בחיי היא שלא אמרתי "אני אוהבת אותך": מספיק פעמים". יוקו אונו.

הנטייה הראשונה שלך תמיד תהיה לסמוך על הרגשות שלך, אבל אז את מתחילה להתייעץ עם חברות או לקרוא את הטורים של "המומחיות" במגזינים שמוקדשים להעצמת נשים, או שאת קוראת ספרי הדרכה שלמים רק כדי למצוא תשובה ברורה לשאלה פשוטה: מתי הזמן הכי נכון להגיד: "אני אוהבת אותך".

כשבן הזוג אומר לך בפעם הראשונה שהוא אוהב אותך, מערכת היחסים שלכם מקבלת תפנית רומנטית משמעותית. יחד עם זאת, רוב האנשים לא בטוחים מתי להכריז על אהבתם, ומה זה יעשה לתדמית שלהם אם הם יהיו הראשונים להצהיר על רגשותיהם.

במקרים רבים, בני זוג פשוט מחכים לקבלת סימן שהרגשות הם הדדיים, אבל האם יש זמן נכון לפתוח את הלב? האם העיתוי באמת משנה?

אז מתי אפשר להגיד את שלושת המילים הכי חשובות בחיים?

אהבה רומנטית מבטאת את העמדות האמיתיות שלנו. גילוי הלב לבן הזוג חשוב לתקשורת ולשגשוג האישי והזוגי שלנו. יחד עם זאת, חשיפה עצמית כזאת הופכת אותך לפגיעה ועשויה להציב את בן הזוג שלך במצב לא נוח, במיוחד אם הגישה שלו שונה משלך.

תחשבי, למשל, על כל העצות הסותרות שאת מקבלת כשאת מתחילה לחקור מתי הזמן הכי נכון להגיד "אני אוהבת אותך":

  • רק אחרי חמישה דייטים לפחות.
  • רק אחרי חודשיים.
  • אל תחכי יותר מדי זמן.
  • חכי עד שתרגישי שתתפוצצי אם לא תגידי את זה.
  • אל תגידי את זה לפני, אחרי או במהלך קיום יחסי מין.
  • אל תגידי את זה כשאת מאוד רגשית ולא מסוגלת לחשוב באופן רציונלי.
  • אל תגידי את זה כשאת רוצה לתגמל את בן הזוג שלך במשהו.
  • לעולם אל תגידי את זה ראשונה, ואם כבר אמרת, אל תגידי את זה שוב עוד הרבה זמן.

הדוגמאות האלה מדגישות את חשיבות העיתוי

אבל האם העיתוי חשוב יותר מאשר כנות וחשיפה עצמית? עצה סבירה יותר יוצאת מנקודת הנחה שאין נוסחה מדויקת לזמן הנכון להגיד "אני אוהבת אותך", ואת פשוט צריכה להגיד את זה בכל פעם שאת מרגישה ככה, בלי לעשות יותר מדי חישובים של תזמון.

מה שחשוב למערכת יחסים לטווח הארוך הוא לא התזמון, שמתייחס לנקודות זמן מסוימות, אלא לזמן. לזמן יש התייחסות רחבה יותר, כולל משך, תדירות והתפתחות. כמה טעויות לכאורה שבוצעו בדרך, שנובעות מעיתוי גרוע או התבטאות חסרת מחשבה, לא ישנו תמונה רומנטית שלמה. מצבים כאלה יכולים אפילו לשפר את האמון והכנות בין זוג אוהבים.

ההיגיון לעומת הרגש

מאחר שאהבה עמוקה צריכה זמן על מנת להתפתח, אין זה הגיוני לומר "אני אוהבת אותך באופן עמוק", בתחילת הזוגיות, כי זה עשוי להצביע על חוסר רצינות לגבי עניין רציני.

יחד עם זאת, היות ואהבה ממבט ראשון זה משהו שקורה, גם אם רק פעם או פעמיים בחיים, את יכולה להגיד "אני אוהבת אותך" אפילו אחרי שבועיים שאתם ביחד, אבל רק אם המשפט הזה מביע את מה שאת מרגישה באמת באותו רגע.

הנקודה היא שכשהרגש חזק, להיגיון אין הרבה משמעות, ואת יודעת מה? גם לא צריך לתת לו יותר מדי מקום. אז תגידי שאת אוהבת. מה כבר יכול לקרות? תצעקי את זה אם בא לך. שכולם ידעו. היכולת לאהוב היא המתנה הכי חזקה שהחיים יכולים לתת לך, וההיגיון, עם כל הכבוד לו, יכול ללכת להשמיע את הקולות שלו למישהו אחר, שמתרשם.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך