logo-kol-ha

טיפים לשיעור השחייה הראשון של הילד

נלי, צוות קול האישה
נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

אם הילד מתחיל לגלות עניין בשחייה, כדאי לרשום אותו לשיעורי שחייה פרטיים או קבוצתיים, בבריכה הציבורית המקומית או בבריכה בקאונטרי קלאב או במכון הכושר.

לפני שתקפצו למים, יש כמה טיפים שיכינו אותך לקראת מה שמצפה לך, ויעזרו לך ולילד להפיק את מרב היתרונות מהחוויה שהוא יזכור למשך כל החיים.

זה אירוע מרגש

לפני שיעור השחייה הראשון של הילד או הילדה כדאי לדבר איתם ולהסביר להם כמה כיף מצפה להם. אפשר להקריא להם ספרים על שחייה ואפילו לצאת איתם לקניות ולהניח להם לבחור בגד ים חדש או מגבת נעימה.

הגישה לשיעורים

אם נדמה שהילדים פוחדים מרעיון הכניסה למים, חשוב להרגיע אותם ולהפיג את חששותיהם באמצעות ביקורים מקדימים בבריכה, משחקים מהנים ושהות רגועה במים כך שהם יתרגלו לסביבה וירגישו בנוח להתחיל את לימודי השחייה.

בואו לשיעורי ניסיון

תמיד מומלץ להגיע לשיעורי ניסיון לפני ההרשמה לחוג השחייה, להתרשם מרמת המקצועיות של המדריך, הגישה של הורים אחרים ותגובות הילדים לשיעורים. או שפשוט אפשר להגיע למרכז השחייה ולצפות בשיעורים, ביחד עם הילדים, כך שהם יכירו את הסביבה ויידעו למה לצפות.

אם התחלתם, הקפידו להתמיד

יתכן שהילד יזדקק לכמה מפגשים עד שהוא יתחיל להרגיש בנוח עם השיעורים. ברוב המקרים, הוא מתרגל להנחיות המדריך ולסביבת המים לאחר שלושה או ארבעה מפגשי שחייה.

כשאתם מתמידים, אתם נותנים לילדכם את ההזדמנות לבנות מערכת יחסים עם המדריך, ובסופו של דבר הוא מתרגל לבטוח ולהאמין בו.

שיעורי שחייה קבוצתיים

לפעמים הם עדיפים על פני בחירה בשיעורי שחייה פרטיים, כי הם מאפשרים לילד להקשיב למדריך כמו גם ללמוד מילדים אחרים.

במקרים רבים, המדריכים משקיעים זמן בהדרכת כל ילד בקבוצה, כך שכל ילד מקבל הזדמנות ללמוד באופן אישי מהמדריך, כמו גם לצפות בהדרכה שילדים אחרים מקבלים, מה שעוזר להם להרגיש בנוח כשמגיע התור שלהם ללמוד מהמדריך ולהוות דוגמא לשאר הקבוצה.

גם אם פוחדים, פשוט קופצים למים

אם הילד עדיין מביע חשש להיכנס לבריכה, למרות הצפייה המוקדמת או שיעור הניסיון, תנו להם את תוספת הביטחון שהם זקוקים לה. כבדו את החששות שלו אבל עודדו אותו פשוט לקפוץ למים ולהתנסות בחוויה.

במקרים כאלו, אולי עדיף להתחיל עם שיעורים בהדרכה של אחד על אחד, שיאפשרו לילד לבסס אמון במדריך, ולהרגיש בהדרגה יותר בנוח במים, עד שהוא ישיג את הביטחון הדרוש.

מילה לסיום

שיעורי שחייה לילדים בונים להם לא רק כושר פיזי מעולה מגיל צעיר, אלא גם מפתחים אצלם תחושת ביטחון בסביבה שבהתחלה יכולה לאיים עליהם, כמו גם ביטחון במדריך שבהמשך מתורגם לביטחון באנשים.

הם מפתחים גם יחסים חברתיים עם תלמידים אחרים בני גילם שמשתתפים בשיעורים, וכל החוויה הופכת להיות כיף גדול לכל המשפחה.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך