ויטמינים שנשים צריכות

נלי, צוות קול האישה

נלי, צוות קול האישה

נלי, חוקרת העסקים הקטנים מהצד הנשי, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

ויטמינים שנשים צריכות

Share on facebook
פייסבוק
Share on twitter
טוויטר
Share on linkedin
לינקדאין
Share on pinterest
פינטרסט
Share on whatsapp
ווטסאפ

זהו מסר שכנראה כבר שמעתן: כדי לשמור על בריאות תקינה, חשוב לקחת ויטמינים. אבל לא כל הנשים יודעות אילו ויטמינים הן צריכות לקחת, האם הם מתאימים עם תרופות אחרות שהן צורכות, ואיך לשלב את הוויטמינים עם תזונה מזינה.

הכלל החשוב ביותר הוא לשמור על תזונה מאוזנת ובריאה, אבל לפעמים קיים צורך בחיזוק של תוספי תזונה או ויטמינים.

נוגדי חמצון

חומרים נוגדי חמצון עשויים להפחית את הסיכון לבעיות בריאות מסוימות והם מאטים את ההזדקנות. חלק מהחוקרים גם מאמינים שהם מסייעים להגברת תפקוד המערכת החיסונית, והגנה על הגוף מפני חיידקים. בואו נבדוק את הסוגים השונים וחשיבותם לבריאות האישה:

בטא קרוטן

זהו ויטמין A שמסייע לשיפור הראייה, תפקוד הרקמות הרכות ובריאות העור. אפשר לקבל אותו גם בתזונה באמצעות הקפדה על אכילת משמשים, גזר, גויאבות, כרוב, פפאיה, אפרסקים, דלעת, פלפלים אדומים, תרד ועגבניות.

ויטמין C

נקרא גם חומצה אסקורבית. הוא עוזר בריפוי פצעים ותמיכה בגוף לייצור כדוריות דם אדומות. הוא מגביר גם את רמות הכימיקל המוחי שנקרא נוראדרנלין, שאחרי על תחושת הערנות והריכוז. מחקרים מראים שבמצבי לחץ, רמות חומצה אסקורבית יורדות.

אפשר לקבל ויטמין C בתזונה באמצעות אכילת ברוקולי, אשכוליות, קיווי, תפוזים, פלפלים, תפוחי אדמה, תותים ועגבניות.

ויטמין E

גוף האישה זקוק לוויטמין זה כדי לשמור על בריאות התאים. הוא יכול גם להאט את סימני ההזדקנות, אבל חשוב לקחת אותו במינונים נכונים על מנת שלא לגרום לסיכון לדימום.

אפשר לקבל את הוויטמין בתזונה כגון שמן תירס, שמן דגים, אגוזי לוז, חמאת בוטנים, שמן חריע, גרעיני חמניות ונבט חיטה.

ויטמיני B

קיימים כמה סוגים של חומרים מזינים אלו, וכולם טובים לבריאות האישה. אבל שלושה מהם, ויטמיני B12, B6 וחומצה פולית, חשובים במיוחד.

ויטמין B6 חשוב לתפקוד תקין של המוח ועוזר לגוף לשנות מזון לאנרגיה, במצב שנקרא חילוף חומרים. במינונים לא נכונים, ויטמין זה עלול לגרום לרעילות, ולכן חשוב להקפיד על אכילת מזונות שמכילים ויטמין B6 כגון דגים, תפוחי אדמה, חומוס, אבוקדו, בננות, שעועית, דגנים, בשרים, שיבולת שועל ועוף.

ויטמין B12

חשוב לחילוף חומרים ועוזר לגוף לייצר כדוריות דם אדומות. אפשר לקבל אותו גם במזונות כגון גבינה, ביצים, דגים, בשר, חלב, ויוגורט. נשים שסובלות מאנמיה, טבעוניות וצמחוניות צריכות להתייעץ עם הרופא על מנת לוודא שהן מקבלות מספיק ויטמין B12.

חומצה פולית

עוזרת לתפקוד מוח תקין ושומרת על בריאות עמוד השדרה. היא מונעת גם שינויים ב-DNA שעלולים להוביל לסרטן. נשים מבוגרות צריכות לקחת חומצה פולית על מנת לסייע בבניית תאי דם אדומים ולמנוע אנמיה. אבל ויטמין זה חשוב במיוחד לנשים בהריון כי הוא עוזר במניעת מומים מולדים כגון ספינה ביפידה.

מזונות עשירים בחומצה פולית כוללים תרד ועלים ירוקים, אספרגוס, פירות הדר, מלונים, תותים, קטניות, גרגרי חומוס, שעועית שחורה, ביצים וכבד.

תזונה בריאה או תוספי תזונה: מה עדיף?

רוב התזונאיות יגידו לך שעדיף לקחת את הוויטמינים ותוספי התזונה העיקריים ולא להסתמך על תזונה בריאה בלבד.

אבל חשוב להתייעץ עם הרופא על מנת לראות מה מתאים לך. הקפידי על ההוראות שלו כדי שלא תיקחי מינונים יותר גבוהים מכפי שמתאים לך.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

איך את חולמת לעצב את הבית שלך

איך את חולמת לעצב את הבית שלך?

הבית הוא שיקוף של האישיות שלנו ובאמצעות עיצוב אנחנו יכולות לברוא את סביבת המגורים כך שתייצר את האווירה המועדפת עלינו. רוגע, שלווה,

התגברות על פחדים

3 פחדים נשיים ואיך להתגבר עליהם

כמעט כל אישה בעולם מפחדת ממשהו מסוים או מכמה דברים ביחד. בין אם מדובר בפחד מהזקנה, מהשמנה, מחסור בכסף ועוד. פחד הוא

כתבות אחרונות חשובות

ניוזלטר לאישה

רוצה לקבל עדכונים מהאתר? פוסטים חדשים אשר מדברים על עולם האישה בהקשר של עסקים והגשמה עצמית? בואי לקחת חלק מהקהילה הגדולה של "קול האישה"

כל הזכויות שמורות לקול האישה – 2019